Bästa sommarminne 2007?

Startat av Kari, 2007-08-31 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

2007-08-31 12:40 Last Edit: 2007-08-31 12:46 by elka
Nä, vill inte riktigt men nu är September här och det är slut badat för i år gissar jag, se tillbaka på sommaren och berätta Ditt bästa minne från sommaren!

Kanske gjorde Du bort Dig? Grillade något extra speciellt som gick hem hos nära och kära? En bild rentav?

Dela med Dig!

Anne

Vi hade en riktigt kul kräftskiva som verkligen avslutade sommaren för oss. Helt perfekt. Goda vänner, god mat, god sprit. Hrm. :)
Anne's Food - min matblogg

Kari

Hjärtat och jag byggde en grillplats på en udde, skottat sand, burit stenar, hämtat drivtimmer med båt, köpt grillgaller och en 5liters kaffepanna på loppis, rotat i svärfars garage efter bra att ha saker, samlat ved och ris. Svettats och haft ont i armar och rygg.

Premiärkvällen blev riktigt lyckad med goa tjocka korvar på Muurikkan och en dunk vin, föräldrar och lekar i ett påhittat mini Gröna Lund. Kokkaffe över elden och nybakade blåbärsmuffins.

Detta gjorde vi om några gånger och det var lika uppskattat av barn och vuxna.

Helt suveränt blev det, nästan proffsigt  ;)

En annan kväll bakade vi små calzone pizzor på Muurikkan i flera timmar med blandade resultat..  ;D Vet inte om det var fel på pizzabagarna eller kanske drycken som gjorde oss allt annat än Italienare.. Hrm.  ::)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal