Lunchrestaurang i Umeå?

Startat av agnetasch, 2014-09-01 07:44

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Dagen före nyårsafton landar vi i Umeå vid lunchdags. Med i bagaget har vi svärmor, 84. Finns det någon mysig lunchrestaurang där hon (och vi) kan tänkas trivas? Inget rostfritt ställe med fyrkantiga tallrikar ute lite mer hemtrevligt. 

Andreas

Jag tycker köksbaren (i bågenhuset där Skytten låg förut) har bra lunch.

Urban brukar säga att restaurang Kummin på Nolia-området är ett bra lunchställe, har aldrig varit där själv.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Tack för tipsen! Här var det mycket att läsa o begrunda (o dregla över :-) )

Andreas

Sen vill jag höja ett varningens finger för lunchen hos Hanson och Hammar i källaren av Bildmuseet på Konstnärligt Campus.

Åt där idag och det var inte många rätt. Maten inte bara såg tråkig ut, den smakade också tråkigt. På deras lunchbuffé serveras bland annat potatis med skinn, sallad med överkokta makaroner, torrt bröd, hårda bönor, trist kycklingpastagratäng och för vegetarianen enformig chevrerotsaksgratäng. Kåldolmarna var dock helt OK. Samt de rivna morötterna.

Surkaffe ingår i de 80:- det kostar.
Den som inte frågar får inga svar.

Helge


agnetasch

På mina gastronomiska nätpromenader i Umeå snubblade jag över Rex o deras brunchbuffé. Hiss eller diss?

Andreas

Jag har faktiskt aldrig ätit helgbrunch ute, aldrig nånsin! Men lovar berätta om jag får ett ryck och provar rexbrunchen.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal