Ricottafylld Tortellini med basilikasås - Findus kökets utvalda (4/5)

Startat av Andreas, 2007-04-27 11:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Ricottafylld Tortellini med basilikasås & grillade grönsaker

Ibland funderar man vad man håller på med när man tvingar i sig viss färdigmat för att testa den... men inte den här gången.

Inte ser det riktigt ut som på förpackningen förstås... men ändå ganska trevligt med de färglada grönsakerna överst. (Att plasttråget är väldigt fult är en annnan sak.) Grönsakerna ja, de är faktiskt riktigt bra med färdigmatsmått mätt! Paprikan och zucchinin har god grillsmak och både spänst och tuggmoststånd. De gula morötterna är gott knapriga. Pastan är spänstig och har bra smak av ost och basilikasåsen är mild men ändå fyllig och smaklig. Inte alls dumt!

Betyget då?
¤ Uteende: 3/5
¤ Konsistens: 4/5
¤ Smak: 4/5 (snudd på 5)
¤ Helhetsbetyg: 4/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

Millan

Den här tycker jag om! Gillar kombinationen grönsaker, pasta och faktiskt rikligt med sås. Är nog den färdigrätt jag ätit flest gånger.


Tinto

Jag tycker den är trist, så du är för snäll ;) KAN bero på att jag själv gör väldigt många tortellinirätter.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal