Medelhavspaj mozzarella - Felix (5/5)

Startat av Andreas, 2009-10-16 12:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Medelhavspaj mozzarella med körsbärstomat, basilika & röd pestocréme

Denna paj ser riktigt trevlig ut, min bild gör den inte riktigt rättvisa. Däremot gillar jag inte att den levereras i en folieform, dels är det förmodligen väldigt få som värmer en sån här paj i ugnen och dels finns det pappformar som tål ugnsvärme, aluminium kräver massor av energi att tillverka.

Degen är god. Det första jag känner av fyllningen är en god smak av soltorkade tomater. Det står att pajen innehåller körsbärstomater men nog måste de väl vara torkade för att smaka så här mycket? Osten kunde kanske varit något kraftigare, mozzarellan är nästan för mild i det här sällskapet. Peston är god och fyllig. Att lägga en klick röra på pajen var riktigt bra tänkt av Felix, den tillför en ytterligare dimension och gör pajen omväxlande att äta eftersom man beroende på hur man kombinerar paj och pesto, får olika smakupplevelser från tugga till tugga.

En riktigt trevlig paj förutsatt att man som jag gillar tomater.

Innehåller jästextrakt.

¤ Utseende: 4/5
¤ Konsistens: 4/5
¤ Smak: 5/5
¤ Helhetsbetyg: 5/5
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Nämen, en femma? Grattis till fyndet Andreas! Helt klart läge att testa, tack för tipset! :)

Andreas

Ja berätta gärna vad du tycker, är det kanske bara jag som råkade gilla den?!  :) ??? :(
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal