Jag vill ha mer info i streckkoden!

Startat av Skogis, 2018-04-07 15:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Nu har det hänt igen. Var i butiken och blev sugen på hamburgare, grabbade tag i en högrevsbit, betalade och körde hem. När sen kassen packas upp inser jag att högreven var bäst före igår! Tillbaka till butiken för att reklamera men nu hade suget efter hamburgare försvunnit. Det fick bli grillad korv istället, det låg några hemstoppade i frysen ;)

Borde man inte kunna få in sista försäljningsdag i streckkoden, som då larmar när kassören blippar den?

webguide

Citat från: Skogis skrivet 2018-04-07 15:01
Nu har det hänt igen. Var i butiken och blev sugen på hamburgare, grabbade tag i en högrevsbit, betalade och körde hem. När sen kassen packas upp inser jag att högreven var bäst före igår! Tillbaka till butiken för att reklamera men nu hade suget efter hamburgare försvunnit. Det fick bli grillad korv istället, det låg några hemstoppade i frysen ;)

Borde man inte kunna få in sista försäljningsdag i streckkoden, som då larmar när kassören blippar den?


Det skulle ju gå, men då skulle man vara tungen att ändra hela standarden. Däremot jobbar ju ett par företag på "intelligenta" prislappar/märkningar som själva känner av det och meddelar hur det ligger till t.ex. genom att ändra färg och visa en text.

Mat-Janne

Visst kan det fungera. Inga problem tekniskt sett. Det handlar om vilja. Butiken vill sälja allt.
Alltså vill de inte ...
Mvh Mat-Janne (som egentligen heter något annat)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal