Stora Köttbytardagen i Kungsträgården 8/9 12:00-16:00!

Startat av Andreas, 2007-09-05 12:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Mycket hittar dom då på: "Nu har du chansen att rensa frysen ... lägg din gamla köttbit i en plastpåse och ta med... du får ett paket kött (max 800g) tillbaka - nytt, fräscht och ekologiskt"

http://www.ekologisktkott.se/
Den som inte frågar får inga svar.


agnetasch

Man undrar bara vad dom ska göra med det inbytta,oidentifierbara köttet ???

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch


crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Tracey

Eeewww  :-\ Eller åxå vräker de på med grillkrydda o säljer som flintastek. Sedan jag jobbade extra i en chark för många herrans år sen, är jag väldigt skeptisk mot färdigkryddat kött...

(Synd att man redan slängt allt kött från kylen o frysen som gick sönder för ett tag sedan förresten... *fundera, fundera* )

agnetasch

I butiken igår uppmärksammade jag några slags färska, kraftigt kryddade färsbiffar till ett pris av 80:-/kg.Där kanske det är!

Urban

Tycker att hela iden är smått korkad!. Varför inte bara ge bort köttet istället?.
Men det skulle ha varit en upplevelse att få se en ringlande kö med förväntansfulla människor bärandes på gammalt kött.  :o
Finns det ingen i Sthlm. som kan fara dit å fånga jippot med kamera?

agnetasch

Jag bär alltid omkring på gammalt kött,tyvärr är det ingen som vill ha det o skulle så vara är det nog svårt att få loss från kroppen ;)

Mannen kanske kan byta mig mot lite ekologiskt lammkött?

Kari

Urban:
Citat från: Urban skrivet 2007-09-05 19:57
Tycker att hela iden är smått korkad!. Varför inte bara ge bort köttet istället?.
Men det skulle ha varit en upplevelse att få se en ringlande kö med förväntansfulla människor bärandes på gammalt kött.  :o
Finns det ingen i Sthlm. som kan fara dit å fånga jippot med kamera?


Tror att det skulle generera för mycket "gratis är gott folk" om dom skulle dela ut gratis, folk är ju som tokiga gamar.
Jag hade nog gått dit med kött och kamera om helgen varit oplanerad. Vi får hoppas Agnetas man... Synd bara att hon försvinner från Matforum om han lyckas...  :(


crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Jag var också lite nyfiken på denna tillställning så jag letade fram följande för en ganska komplett bild av spektaklet:

"Cirka 400 besökare kom trots envist regnande och mer än hälften hade tagit med sig sin oidentifierbara köttbit från frysen för att byta till en bit kvalitetssäkrat ekologiskt kött. "

"Vid Scanbilen kunde man byta sin medhavda köttbit och istället få ekologiska kotletter eller nötfärs. Besökarna lämnade allt från älgstekar till kycklingklubbor och de som inte hade kött med sig fick en rabattkupong."

"Det inbytta köttet kom till nytta genom att det gick till Vattenfall i Uppsala och omvandlades till värme."

http://www.newsdesk.se/pressroom/scan_foods/pressrelease/view/stort-intresse-foer-ekologiskt-koett-paa-stora-koettbytardagen-166469

"Många köttbytare hade letat djupt i frysarna och kom med flera år gamla köttbitar. Några kom med kyckling som såg ut att komma direkt från en butik. "

"Nästa steg är en nio veckor lång kampanj i de stora livsmedelskedjornas butiker."

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=42283&a=Många_ville_byta_kött

"Dagens ordnades av ett gäng Berghsstudenter, som fått i uppdrag att skapa ett event som ökar intresset för ekologiskt kött."

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=122552 OBS! På denna länk finns bilder!
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal