Hur förvarar jag en öppnad matjesill konserv?

Startat av m_walllin8, 2007-10-24 12:31

Föregående ämne - Nästa ämne

m_walllin8

Måste jag slänga resterande innehåll i en konsverv med matjesill? Hur förvarar jag? Hur länge håller den sig?

Någon som vet? ???

Kari

Ät upp resten å! Det är ju gott!
Annars ner i en bra plastpåse av kvalitet med allt spad. Tryck ut luften nogrannt, bodre väl hålla veckan ut?

Eller om det är mycket i en tät burk med spad över fisken.

agnetasch

Köper man en glasburk med inlagd sill kan man ju ha den i evigheter; ett par månader i alla fall. Det är väl inget som hindrar att man har matjessill lika länge om man lägger över den i en glasburk eller liknande. (Eller gör Kungasill av den)

mums

Jag har faktiskt stekt matjesill, inte svar på frågan men det blev så gott att det inte blev något kvar att spara.
Vad är Kungasill?

Hasse

Hur gjorde du när du stekte den? Panerade du den?

agnetasch

Kungasill, ett gammalt inlägg i repris: Man tager vad man haver...Bottna en form med skivad kokt färskpotatis,lägg på matjessill o hårdstekt kall lök.Dränk allt i en blandning av gräddfil o majonnäs.Låt stå ett dygn o "mojna" Proportionerna lär man sig med tiden

roffekock

Matjesill är en väldigt bra råvara till många sorters sillinläggningar tex sherrysill,matjetårta mm :D
Matforum är bäst

m_walllin8


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal