Räkchips

Startat av agnetasch, 2009-06-02 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

På Kreta fick vi räkchips på kinakrogen,såna där blekskära frigolitbitar som inte smakar något förrän efter en stund. Såna har jag inte ätit eller köpt sen 70-talet men dom var ju riktigt goda!
Finns det någon som vet var man köper sådana? Finns dom i Göteborg?
Dom ska vara "färdiga" jag vill inte fritera o ha mig.

ena

Kolla i asiatiska butiker, de brukar ha sådant, finns en mellan kungsportsplatsen och sluhallen, lite ner i en källare som har ett bra sortiment...
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Hasse

Citat från: agnetasch skrivet 2009-06-02 17:48
Dom ska vara "färdiga" jag vill inte fritera o ha mig.


Vad är det jag hör? Färdiga? Nä, det är minsann ingen ruter i ungdomen nu för tiden!    ;)

Ofärdiga räkchips köper jag i den lokala asiatiska affären.

Hasse

2009-06-02 21:43 #3 Last Edit: 2009-06-02 21:48 by Hasse
Jag blev så upprörd över mänsklighetens allmänna förslappning, att jag var tvungen att fritera några chips och ta en bild.   ;D

Det är kanske någon som inte sett hur små stenhårda flarn efter fem, tio sekunder i het olja förvandlas till spröda chips.

agnetasch

Ser ju onekligen smaskiga ut.
Så du menar att jag ska gå o köpa en fritös o klämma in i mitt redan överfulla kök? :o

Hasse

Agnetasch, om du inte vill köpa en egen fritös, är du alltid välkommen till mig, så ska jag bjuda på så många chips du bara orkar äta!   :)

Krista

Jag köpte ett sånt paket en gång och det stod att man även kan mikra dem. Det kan man INTE. Halva chipset blev fluffigt och fint medan andra halvan förblev stenhård plastpeng. När jag mikrade lite längre blev halva chipset fluffigt och fint medan andra halvan blev svartbränd.

agnetasch

Haha,det verkar inte att vara något tillförlitligt tillagningssätt att använda mikron.
Hasse,sätt på fritösen,jag kommer!Men det kommer att gå åt MÅNGA chips,dom smälter ju ihop till ingenting i munnen ;D

Hasse

Idag såg jag färdigfriterade räkchips på Lidl för 7,95 kr per påse.

Men jag köpte ingen så jag kan inte svara för hur de smakar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal