Chili och ingefära i sås - hjälp

Startat av JACAMILLA, 2009-03-21 00:08

Föregående ämne - Nästa ämne

JACAMILLA

2009-03-21 00:08 Last Edit: 2009-03-21 00:11 by JACAMILLA
Håller på att tappa alla smaklökar just nu. Försöker få till en vettig sås till tonfisk. Vill hitta en bra balans mellan röd chili och ingefära.
Jag tror det ska vara
chili
ingefära
buljong/fond
smör
socker

Men jag blir inte klok på proportionerna. Jag fattar inte skillnaden på fond och buljong i sammanhanget. Har ni några heta tips. Gärna med mängd och allt. Har fullständigt tappat kontrollen.

dePaul

Citat från: JACAMILLA skrivet 2009-03-21 00:08
Håller på att tappa alla smaklökar just nu. Försöker få till en vettig sås till tonfisk. Vill hitta en bra balans mellan röd chili och ingefära.
Jag tror det ska vara
chili
ingefära
buljong/fond
smör
socker

Men jag blir inte klok på proportionerna. Jag fattar inte skillnaden på fond och buljong i sammanhanget. Har ni några heta tips. Gärna med mängd och allt. Har fullständigt tappat kontrollen.

Det låter som en klassisk kinesisk variant. Dock skall den inte innehålla smör. Kör med en marinad på soja, vitlök, chili, Amontilado (sherry, torr), lättvispad äggvita och Maizena.

~Paul~

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal