Gissa matbilden! Här kan du posta bildgåtor som andra kan gissa på.

Startat av Kari, 2007-06-20 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Helge

Hej igen!
Med referens till mitt tidigare inlägg blev det ett ganska långt träningsläger! Men jag skäms litet när orsaken är att jag så småningom glömde bort mitt åtagande. Nu skall jag göra ett försök - jag vet inte hur svårt det här kan vara men vi tar det stegvis. Bilden är beskuren - som en liten hjälp!

Hasse


Helge

Nej, det bränns inte (i dubbla meningar!). Försök igen.
/Helge

Helge


webguide

Aha, det är inte något ätbart, tänkte köttbankare först men det är det nog inte. Känner igen det... hmmm... Irriterande! :)

Helge

Nej, inte köttbankare men kanske något slags köttpåverkare....!?
/Helge

webguide


Helge


Hasse


Helge

Vackert Hasse!
Jag visste väl att det fanns någon mer än jag som av misstag köpt en sån - en citruspress för dom som vill ha kärnorna med i saften!!
Snyggt jobbat!
/Helge

Hasse

Oj då! Det var en vild chansning från min sida, men du gav ju en bra ledtråd med "Det finns ju annat kött än animaliskt!"

Nåväl, här kommer min gåta. Vad är det som ligger i skålen?

Helge

Hasse!
Det här är litet för svårt! Det är många som tittat på bilden men inte kunnat gissa (inkl. mig). Du får lätta litet på förlåten! Kan vara allt ifrån ngn slags portionspåse till After eight!
/Helge

kayaker

/F

Hasse

Tja, svårt eller inte svårt, men det kan vara väl värt att chansa. Som Kayaker gjorde, för visst är det alger!   :)

Närmare bestämt japansk nori.*) Grattis Kayaker! Nu vore det kul med fler bilder i tråden!



*) http://www.spisa.nu/4.12641/varufakta/nori/

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal