Fåniga receptnamn

Startat av agnetasch, 2007-08-02 12:47

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

2007-08-02 12:47 Last Edit: 2007-08-02 12:50 by agnetasch
Jag har snurrat runt på nätet o letat recept.Vid flera tillfällen har jag varit tvungen att kolla upp en del recept som man av namnet absolut inte kan bedöma vad maträtten innehåller.
Vad sägs om Arlas "Dillfärsbollar med rödbetsmarmelad o salviasmör" Man föreställer sig något grönt o stickigt (typ som katten hostar upp) men det är nötfärsbullar med dillsmak :-\ o till det ska det vara sockerkokta rödbetor :-\ :-\
Eller Svensk Köttinformations "Puck med trasig kasse"?? Rätt svar: Puck=panerade falukorvsskivor, Trasig kasse=risnudlar.Ooooh.

Andreas

Det var fånigt, pucken kan man inte ens kommentera, men kallade de alltså hela sockerkokta rödbetor för "rödbetsmarmelad"?? Man skulle inte mosa ihop dem så att de verkligen såg ut som marmelad?

Jag skummade nyss igenom alla recept i tidningen Matmagasinet apropå detta men de hade faktiskt rätt vettiga receptnamn så när som på:
¤ Alexandra Zazzis "Örtpasta med solkyssta tomater och ricotta" - sås av soltorkade tomater i olja hopmixad med basilika.
¤ Svamplycka - gräddstuvade kantareller.

Annars är det väl restaurangerna som är värst på att hitta på fåniga omskrivningar på maträtter?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal