Marinera i mjölkprodukter?

Startat av Andreas, 2007-04-27 18:29

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Jag kollade lite på kalciumhalten i några mejeriprodukter. Gräddfil innehåller 105 mg kalcium(per 100 g),hela gänget filmjölk,A-fil o Kefir innehåller 116 mg.Höjdarna är fårmjölk 193 mg, kondenserad mjölk 260 o messmör 240-260.Det här bara inbjuder till experiment.

Andreas

Tack, det var riktigt intressant. Messmör kanske är för klibbigt och svårt att få bort? Men det blir säkert en intressant smak av att grilla det. :) Kan man köpa fårmjölk i butik?

Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Kan vi övertala Kryddburken att prova fårmjölk?Hon nämnde att hon hade kontakt med en lammuppfödare,borde vara enda sättet att hitta det,har aldrig sett det i affär.
Messmör gör man ju av vassle,jag började vädra morgonluft,men sen såg jag att vasslen "bara" innehöll 103 mg kalcium.Ungefär samma som gräddfil.Back to basic.

kryddburken

 
Citat från: agnetasch skrivet 2007-05-25 13:18
Kan vi övertala Kryddburken att prova fårmjölk?Hon nämnde att hon hade kontakt med en lammuppfödare,borde vara enda sättet att hitta det,har aldrig sett det i affär.


åhh... Fårmjölk är det mest Viiidriiiiga jag vet!! No no no.... Messmör... *skakar på huvet* Utser istället dig att bli först ut att prova messmör, INTRESSANT smak... Jo vars! Verkligen... inte!!

Fårmjölk kan man nog bara fråga i affären om dom kan ta hem, borde inte vara några problem! eller ska jag skicka upp en kanna?? *S*

agnetasch


Urban


Andreas

Hehe varför ska jag prova alla tokigheter. ;)

Men här finns recept på getmjölksmarinad för kyckling!
http://www.meyenberg.com/?action=rchickbrick

Kryddburken kanske kan prova och ge oss en rapport så sparar vi lite porto?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Goat Milk Ice Cream=koft-glass :P Sommargodis att testa,Andreas.

Andreas

Jag skulle gärna prova det faktiskt! Var det denna du menade?http://www.goatmilkicecream.com/getsome.php

Men kondenserad mjölk kunde väl ni får-fegisar väl prova?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal