Hundtråden

Startat av roffekock, 2007-11-18 16:41

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch


Mimmi

Vinga heter våran finska spets. Här åker hon båt uppe i Norrbotten på väg till platsen där stora stygga björnen slog en älgko.

bryggens

Maddy, vår newfoundlandshund

agnetasch

Vilken härlig jycke! Hur gammal?

bryggens

Hon fyller sex år 29 mars. Hon är en riktig kelis.

agnetasch

Min svärmor fyller också år den 29 mars,dock inte sex år ;D

kryddburken

2008-02-19 21:01 #46 Last Edit: 2008-02-19 21:57 by kryddburken
 :'(

Vår Dalton är borta...!!
Idag vid lunch var han som vanligt ute och solade sig i glansen, jag gick in och plockade fram lite lunchmat ur frysen, kastade in några vedträn i spisen och tog med mig en kaffekopp och skulle gå ut o sätta mig med honom i solen.... BORTA!!???

Dalton vår ögonsten är ALDRIG borta... aldrig, aldrig nånsin borta från gården...??
Och en sån fryskyckling som han är så vill han heller aldrig vara ensam ute mer än 10min för då sätter han sig och "sjunger" tryckt mot ytterdörren....

11:30.... Redan efter en havltimme visste jag att han verkligen var borta på riktigt! Skulle han mot förmodan befinna sig bakom nån bod eller nåt garaget så sitter han vid dina ben på två röda om du ropar en gång... nä, detta stämmer inte!

Har gått timvis idag på eftermiddan i skogen, våra skogsstigar och rundor ner till mossen och kärret, ingen Dalton... Kört med bilen längs vägen, kolla diken, grannar, uthus, stängsel och taggtrådar... ingen Dalton!!

16:00 ringde jag polisen... 114 14... *suck*

- Hej... jo, jag vill anmäla en försvunnen hund!
- Vad är det för ras?
- En sydafrikansk mastiff... En Boerboel....
- Ehh.. jaha... Hur ser dom ut då?
- Äsch! En MASTIFF! vetefärgad och svart mask, stor är han fast inte gammal!
- Säger man mask??
- Ja!! Svart teckning i ansiktet!
- Har han halsband eller tatuering?
- Han har inget halsband (tack o lov för då sitter han inte fast i det nånstans)
- Han är chippad *rabblar nummret*
- Han har säkert bara smitit till nån löptik!?
- Nä, han är inte alls i den åldern, han kan inte ens lyfta på benet än, han är fortfarande valp och har inget intresse för tikar alls!
- Jaha....
- Ja, så det måste ju ha hänt nåt?? *berättar hela eftermiddagens sökande*
- Nä, det har säkert inte hänt nåt, han kanske bara inte hittar hem igen!!
- Men för sjutton, hunden har ju aldrig hittat bort??!!
- Han är dessutom förmodligen trött vid det här laget och lyssnar till namnet Dalton, å så frysen han...
- Han är STOR också.. 60kg....
- Vi noterat detta så hör du av dig när han kommer hem!
- Jaaa.......... *suck* Tack då!

Nu har vi precis kommit in från en lång ropar-promenad ute igen... *ledsen*
Var är vår Dalton.... ??? Det är ju mörkt, och minus kommer det bli inatt...

Kari

Herregud vilken panik.. Vad kan ha hänt? Stulen? Sånt händer på stan.. Men Ni bor ju på landet?! Hoppas hoppas hoppas lillkillen kommer hem innan natten!!!!!!!!

kryddburken

Stulen.... jo, tanken har slagit mig, han är ju ganska unik dyrgrip i sitt slag här på ön och i hela länet dessutom... Och han finns ju med på bild på hemsidan osv.. Men nä... vill inte tänka den tanken... Vår "värsting till vakthund" som är så gudasnäll mot allt och alla....

Har ställt ut vatten, mat, hans bädd och filtar på farstubron ifall han kommer inatt, men jag lär väl inte kunna sova nåt ändå, sitter här med öronen på spets för minsta lilla ljud utifrån...

Mimmi

Jag känner verkligen med dig. Hoppas han kommer hem i kväll och att ni får en god natt.

annamaria

Usch jag gråter nästan....jag tänker verkligen på er! Stor bamse kram!!

bryggens

Kan bara hålla med Mimmi, Dalton spring hem!

jelvis

Usch, så hemskt! Håller tummarna!

När jag växte upp sprang mina föräldrars Golden Retriever bort vid 12-slaget på nyårsafton (hon var skotträdd) men hon kom tillbaka efter en och en halv dag. Så det går säkert bra, jagar han kaniner?

kryddburken

Den som visste vart han är...?? för nånstans är han ju....
Tack va ni är gulliga allihop!

Jag är pigg som en mört just nu, kommer aldrig kunna somna... Mannen ska vara hemma från jobbet imorgon och jag jobbar 07-16... så jag hoppas hoppas han kommer hem snart, eller att nån ringer...

kryddburken

2008-02-19 21:52 #54 Last Edit: 2008-02-19 21:55 by kryddburken
Citat från: jelvis skrivet 2008-02-19 21:48
När jag växte upp sprang mina föräldrars Golden Retriever bort vid 12-slaget på nyårsafton (hon var skotträdd) men hon kom tillbaka efter en och en halv dag. Så det går säkert bra, jagar han kaniner?


En och en halv dag?? Så länge kan inte Dalton vara utan sin matte så kär som han är....

Nä, han jagar inte nånting, kalvarna i hagen jagar honom när DOM smitit! *S* Sen har vi både rådjur och hare springades här på gården titt som tätt men han går inte en meter efter dom... (tyvärr)... För hade han varit jakthund hade jag haft ett lugnare hjärta just nu...

kryddburken

Jelvis!

Förresten, vart hade hunden gått/sprungit? Vem hittade henne, eller kom hon bara hem??

jelvis

Nej, hon kom bara hem. Hon satt helt plötsligt utanför ytterdörren och ingen hade någon aning om var hon varit. Oj, vad vi letade... Hon var också en sådan hund som aldrig lämnade oss mer än ett par meter.

Hur är det med lokalradio där ni bor? Kan kanske vara ett bra tips?

Har han inte rätt bra päls? Dessutom är det ju inte så kallt ute, i alla fall inte här nere i Skåne.

kryddburken

Citat från: jelvis skrivet 2008-02-19 22:01
Hur är det med lokalradio där ni bor? Kan kanske vara ett bra tips?
Har han inte rätt bra päls? Dessutom är det ju inte så kallt ute, i alla fall inte här nere i Skåne.


Oj, hemkommen och oskadd bara sådär... ja man får väl vänta då...
Lokalradio har vi haft 92,2... men den är nerlagd sen länge...
Bra päls, nä, inte nån vidare vinterpäls alls, har fällt allt den senaste månaden... Dessutom verkligen HATAR han kylan, om än 3-4 grader plus... I sommras när hettan var som värst för andra hundar,  då dom drog sig till skuggan med tungorna hängandes ner till knäna, flåsandes och slöa, så trampande han ut och la han sig själv alltid mitt i solen och kunde ligga en halv dag... Han kommer ju från Afrika! ;-)

jelvis

Trampdynorna var lite nedslitna (hon hade sannolikt gått eller sprungit långt) och hon var jättetrött och stel. Men annars vid gott vigör och glad igen efter att ha sovit en dag. :-)

Hoppas verkligen att han kommer hem snart, nu kan knappt jag sova heller.

kryddburken

Jelvis!

Tack för att du håller mitt hopp uppe! :-)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal