Ballerina kladdkaka?!

Startat av Andreas, 2010-03-19 11:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Såg annonsen nedan i tidningen. Alltså för mig är kladdkaka en kladdig kaka och inte hårda kex, denna produkt verkar heltokig. Eller har jag fel, nån som provat dem?
Den som inte frågar får inga svar.

Tom

Jag testade en kaka, min uppfattning var at det var ett hårt kex utan någon koppling till kladdkaka.
Jag gillar dock inte att doppa kakor i kaffe, mjölk eller något annat som det rekommenderas på paketet, så jag undvek det.
Ungarna gillar dock att doppa kakor och hävdade med förtjusning att det var jättegott och smakade som kladdkaka  :D

Filippa

Jag erkänner. Utan att bli hotad.

Jag är ett kakmonster. Älskar kakor.

Och då måste man ju prova nya Ballerina Kladdkaka. Doppas i mjölk för bästa smak enligt paketet.

Allrighty. Fram med mjölkglaset, doppa och mmmmmm, jodå det var smaskens. Provade med ett par till. Jodå, jättegott ! Men vad gör man med mjölken i glaset sedan ? Jag gillar att dricka mjölk men inte mjölk med smulor i ?

Så ja, smaken är toppen, idén inte helt genomtänkt.

agnetasch

Man får doppa o doppa tills mjölken är slut. Oj så mycket kakor det gick åt! ;D

Tobias

Kakorna är goda, men inte är det någon kladdkake-smak inte. Det säregna med en kladdkaka är ju dess konstistens som sagt - inte själva smaken (kakao).

Filippa

Jomen doppar man i mjölk så blir det kladdkakesmak, definitivt.

Andreas

Hur mycket doppar du, doppar du tills de är lite småmjuka eller tills de är på gränsen till upplösning?

Är förresten receptet på Ballerina kladdkaka helt nytt eller är det samma chokladkex och/eller fyllning som i vanliga Ballerina?
Den som inte frågar får inga svar.

Filippa

Jag doppar i ca 10-15 sekunder tror jag, man kan experimentera lite med tiden - vissa gillar guckiga kakor, andra lite krunchigare.

Jag kollade aldrig innehållsförteckningen (ville inte veta vilka onyttigheter som doldes bakom chokladen :-)

kjpil

Jag hade väldigt höga förväntningar på dessa, kladdkaka och ballerina - det låter för bra för att vara sant. Jag tyckte inte att de var så bra utan blev väldigt besviken, de andra ballerina är bättre, speciellt den med apelsinsmak :) Jag provade iofs inte att doppa dem, det kanske blir en helt ny värld.

annamaria

Tyvärr så är inte dem här kakorna goda. Vare sig dem är doppade eller ej. Äter hellre ursprungsvarianten.

Filippa

Jamen kjpil !?! Klart du MÅSTE doppa ! Absolut. Annars smakar de bara Oreo-cookies och ja, det är choklad kex. Men doppa ska du se :-)

kjpil

haha, ok då ska jag göra ett nytt försök framöver. Fast jag tror att annamaria har rätt :)

Kvasthilda

Jag tyckte dom smakade som chokladballerina. Och så är dom dyrare.Men jag kanske inte heller doppade dom tillräckligt länge.....  ::)

Nä, tacka vet jag RIKTIG kladdkaka! Det här är bara ett trick för att få sälja vanliga kakor till högre pris! >:(
Det gör inget om det är enkelt.

Filippa

Citat från: Kvasthilda skrivet 2010-03-26 11:29

Nä, tacka vet jag RIKTIG kladdkaka! Det här är bara ett trick för att få sälja vanliga kakor till högre pris! >:(


Självklart.

Mickan

Jag funderar inte ens på att prova då jag inte alls äter kladdkaka. Föredrar färdigbakade, goda chokladkakor eller dito tårtor. Kladdkaka är ett recept för dom som inte kan pricka perfekt innertemp! Den sockriga konsistensen är motbjudande.

Diskutera inte med mig för jag ids inte. Jag bara tycker så  >:(
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

Då tycker du helt fel! Kladdkaka som är så gott :)

Men det kanske är en poäng, kladdkaka är ju rätt simpelt.

Kvasthilda

Citat från: kjpil skrivet 2010-03-27 14:12

Men det kanske är en poäng, kladdkaka är ju rätt simpelt.


Det gör inget om det är enkelt.  ;)
Det gör inget om det är enkelt.

CII

Varför kan inte en kaka få vara en kaka och låta kladdkakan vara en kladdkaka? Nä, om jag blir sugen på kladdkaka så kommer jag att fortsätta att baka en själv och inte köpa Ballerinakakor.

Kvasthilda

Ett kex kan aldrig bli en kladdkaka. Nästa steg blir kanske att göra en ballerina med kanelfyllning som också ska doppas: Bull-ballerina.
Det gör inget om det är enkelt.

agnetasch

Ääääntligen har jag smakat på dessa omtalade kex.
Tja, jag tyckte dom var rätt goda men jag gillade inte konsistensen. Det kanske var fel att doppa domt i varmt te istället för i kall mjölk för dom säckade ihop direkt o bara gled ner i halsen; kexdegen är för skör o fyllningen för riklig.
Tuggar man sönder kexet, håller det i munnen o silar på lite te blir det en bättre konsistens (säger gourmanden som aldrig ger sig) Men även om man kan ana en viss kladdkakssmak så är inte kladdkakans seghet där o den saknar jag. Man får väl lägga ett paket i skafferiet ett år så kanske man får se på seghet ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal