Mjukost - Vattning - Få den fastare?

Startat av Pajen23, 2012-07-31 15:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Pajen23

Hej!

Jag köpte mjukost (Philadelphia) i affären, men när jag kom visade den sig vara helt vattning. Det här brukar vara ett återkommande problem och jag har försökt med allt; Stoppa in den i frysen, Ställa den i skafferiet och t.o.m. värmt den i mikron. Trots galna försökt har den aldrig blivit fastare, snarare mer vattnig! När jag la i den i frysen var den visserligen NÅGOT fastare än innan men efter 2 minuter förvandlades den till rena gyttjan. Antar att man måste få bort vattnet på något sätt, men hur? För jag vet ju hur principen "torkning" fungerar - Ju mindre fukt, desto hårdare materia.

Hur gör jag mjukosten fast?

agnetasch

Lägg färskosten (Philadelphia är ingen mjukost) i ett kaffefilter. Då rinner vätskan av.

Andreas

Kaffefilter låter som ett bra tips. Men varför vattnar sig philadelphia? Det har jag aldrig varit med om själv.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal