Producera egen matlåda

Startat av Wilda, 2014-03-06 19:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Wilda

Hej.
Vi funderar på mitt jobb att snickra ihop en egen matlåda med två eller tre fack. Gärna i silikon och ihopfällbar som tex Smart Planet Lunchbox.
Någon som kan tipsa om hur man ska gå tillväga för att påbörja en sån process? Vart ska man vända sig?
Nu jobbar jag iofs i Norge men antar att man kan få det producerat i Sverige oxå.
Det ska helst vara med egen logo på locket och namn på själva lådan.
Någon som har gjort något liknande.
Här i Norge gör ju alla egna matlådor till sina dagis/skolbarn så de ska ska eventuellt ut i butik också.
Men i första hand ska de säljas på jobbet tillsammans med dagens take away lunch. Miljötänkandet där är att man ska komma bort från engångsförpackningar och att de ska komma tillbaka och fylla upp samma matlåda med ny mat.
Skulle detta nu visa sig helt ogenomförbart så är alternativ två att köpa en färdig producerad matlåda men där vi kan trycka text och logo på lådan.
Var kan man göra det till ett rimligt pris?
Matlådan ut till kund får inte kosta över 100 kr.
Tar tacksamt emot alla tips och all hjälp jag kan få.  :)
Mvh,
Daniel

Andreas

Du skulle kanske kunna höra med nån som precis uppfunnit en egen matlåda och erbjuda en slant om du får tips på tillverkare?

Frozzypack med inbyggd kylklamp i locket
http://www.unt.se/inc/print/uppfinnare-forsummad-resurs-1993883-default.aspx

Variant med tre urtagbara fack och besticksförvaring
https://www.fundedbyme.com/en/campaign/403/en-smartare-matlada/#.UxjFOYX41GE
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal