Någon som anordnat "meal-sharing event"?

Startat av Behbeh, 2015-03-07 00:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Behbeh

Hej!

Jag är en passionerad hemmakock som ÄLSKAR att laga mat åt andra.
Bjuder ofta in vänner på middagar och lagar allt från husmanskost till mer obskyra utländska rätter som jag hittar online.

Jag har länge funderat på hur jag skulle kunna skala upp min matlagning. Jag har ett bra jobb redan så att sadla om och bli kock kommer inte på frågan.

Det jag funderar på är att anordna meal-sharing events. Det har funnits utomlands i flera år och jag har sneglat på det under en längre tid och funderat på när det ska komma till Sverige. Nu såg jag för ett tag sedan att det har kommit hit genom en sida som heter Eatnjoy.se.

Som jag fattat upplägget för meal-sharing så lägger man upp vad man ska laga och när och sen får folk köpa platser. Jag har kollat runt på lite andra utländska sidor och de som gör det verkar tycka det är riktigt skoj.

Tänkte nu höra om det är någon av er som har testat det eller vad ni tror om det?

Allt gott!

Hasse

Det låter jättekul. Kör!

Men jag hade struntat i den där sajten som du länkar till och istället börjat med bekanta och bekantas bekanta. Sajten tar ju en ganska häftig "bokningsavgift" och användarvillkoren är, minst sagt, överambitiösa.

Om du bjuder på god mat och trevlig atmosfär är jag övertygad om att enbart ryktet kommer att ge dig många gäster.

agnetasch

Kan man inte lösa det där via facebook, starta en grupp o låta folk boka där?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal