Umeå: Lottas

Startat av Andreas, 2010-07-09 12:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

En vegantallrik på Lottas uteservering en ljum sommarkväll är inte dumt. Beställer en 400g grillad entrecote med grova pommes, sallad, vitlökssmör, tomatsmör, liten baconlindad sparris och lökringar för 235:-.

Tar 30 minuter att få maten. Allt smakar riktigt bra. Och min köttbit innehåller bra med fett och är bra lagad. Men då hade jag lite tur, Urbans bit är för vällagad och ser ganska fettfri och trist ut. Sen borde de plocka bort lökringarna från tallriken och ersätta dem med nåt annat, beställer man en rejäl köttbit med pommes och smör är lökringar ett för tungt tillbehör. Notera också kladdet på pappret runt pommesena och på salladsskålen som syns på närbilden av köttbiten. OK, då var det färdiggnällt, helheten är mycket god och prisvärd.

Betyg: 4/5.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch


Andreas

NEJ ABSOLUT INTE!! Det här är nog så långt ifrån vegantallrik man över huvud taget kan komma, jag använder tvärtomspråket ibland när jag inte hittar bättre ord. Vad kallar man motsatsen till vegantallrik, köttmonstertallrik, nä det låter inte så bra?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal