Synpunkter på forumet

Startat av kryddburken, 2007-05-03 22:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Hasse

Nu kommer jag att framstå som en idiot, för nu fungerar det precis som vanligt igen. Utan att jag har ändrat på någonting. Synd att jag inte tog en screenshot för att visa hur det ser ut utan vänsterspalt.

Nåväl, nu kan jag fortsätta att ha kul på Matforum, inklusive vänsterspalt.    :)

Andreas

Nädå inte framstår du som nån idiot, det är inte alls ovanligt i datorvärlden med fel som kommer och går utan att man riktigt förstår varför. Givetvis finns det alltid en bakomliggande orsak men ofta är det ju en lång kedja av saker man gjorde innan felet uppstod som ledde till felet och exakt vad det var man gjorde och i vilken ordning kommer man sällan ihåg.

Men vad bra att det fungerar nu! :)
Den som inte frågar får inga svar.

annamaria

Jag skriver kanske i fel tråd - men tackar tackar för min fina veckoutnämning - lite stolt faktiskt  ;D Trevlig helg på er!!

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

johannao

Måste bara säga; vilket fantastiskt bra forum detta är! Ett stort beröm till initiativtagare och drivkrafter! Jag är imponerad, och glad att jag hittat hit.

Andreas

Tack så mycket johannao, fast som vi var inne på i en tråd förut så är ju forumet vad det är tack vare medlemmarna så jag reflekterar ditt beröm till alla som skrivit här.

Det enda jag personligen önskar mig är nån handfull fler medlemmar som vågar sticka ut hakan och ge uttryck för sina åsikter i frågor om råvaror, kvalitet, miljöpåverkan, affärsetik osv. Hmm "enda" förresten, ett par tre gorumetkockar, en riktig kött- och fiskexpert och en handfull vegetarianer som kan ge mig fler goda vegetariska recept skulle inte heller sitta fel.. :)
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Kort fråga: När man vill applådera någon eller något och skulle vilja använda en smajli just som applåderar, går det? Finns tex på fiskesnack.com och ser ut som på bif. bild.

:appl: heter den där och är animerad.

Hasse

För min personliga del ser jag helst att vi slipper animerade smilies. Jag tycker att sådana är ganska enerverande. Men en icke-animerad applåd-smiley kunde ju vara trevligt.

Kari

Så sant! Ett par händer duger gott!

Andreas

Man kan lägga in fler smileys om man vill... ska titta på det vid tillfälle. Håller med om animerade så några sådana blir det inte.

Är det nån mer smiley som "saknas"?
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

2008-01-30 09:20 #30 Last Edit: 2008-01-30 09:23 by elka
En som äter/vräker i sig mat vore kul, skulle passa bra ibland?  ;D Men hur ser en sån ut? Hmm..  ???

En som lusläser med glasögon, bra att ha när fakta presenteras?!

Även dom som finns i "Meddelandeikon" listan, tummen upp och ner, mfl. Dom finns ju klara grafiskt..

Kari

Liten nyfiken undran.. Är inte det dax för en tävling?  ;D Ny månad och allt..  ;)

Andreas

Tyvärr tyvärr, det finns för lite tid för det just nu, det tar ganska många timmar att hålla en tävling med allt vad det innebär. Tävlingen ska hittas på, man ska ragga sponsorer, diskutera med dem, välja ut priser, texter ska skrivas, bilder ska redigeras, det ska läggas upp snyggt osv. och sen ska man till råga på allt välja ut en vinnare och det är verkligen inte gjort i en handvändning.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

En tävling behöver väl inte alltid innebära priser och massor av jobb? Vi medlemmar kanske skulle kunna rösta fram en vinnare som i sin tur "vinner" en kul titel under en månad?

Hitta på ett ämne kan vi väl hjälpas åt med?

Jag vill jag vill jag vill! ;)

annamaria

Recepttävling med en viss eller ett par råvaror kanske? Sedan som du skrev elka - vi röstar fram en vinnare. Titel: veckans kålrot  ;) eller nåt...

Andreas

Fast den där typen av recepttävlingar är en svår uppgift, dessutom känns det som matbloggarnas egen grej.

Visst kan man ha små trevliga tävlingar men ska det bli sport och riktigt kul krävs hyfsat många deltagare och för det krävs ett hyfsat lockande pris.
Den som inte frågar får inga svar.

kryddburken

Min siffra för antal inlägg har nog hakat upp sig! Det har stått på 419 väldigt länge nu?
Bara jag som noterat detta?

Kari

Jo, det som hakade upp sig, om det har varit så länge eller inte vet jag inte men när Kryddan skrev var jag tvungen att testa och så var det just då iaf. Men nu rullar mina "dödsvikitga" siffror igen!  ;)

Kari


Andreas

Att siffrorna står stilla beror på att inlägg i avdelningar som inte handlar om mat inte räknas - vore det inte ologiskt om man kunde bli kock genom att skriva om exempelvis bilar?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal