Recepthjälp: Fruktsallad med vaniljglass och balsamvinäger

Startat av crlhrv, 2007-09-02 18:24

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Innan frugan kommer hem från jobbet tänkte jag slänga ihop en fruktsallad som vi sedan kan äta när vi kommer hem från bion. Innan servering värmer jag den snabbt i ugnen och toppar eventuellt med lite honung. Serverar med vaniljglass. MEN.. någonstans i bakhuvudet säger något mig att man kan till fruktsallad/glass också kan använda lite balsmanvinäger. Är det någon som har koll på kombinationen frukt/glass och balsmanvinäger och skulle kunna hjälpa till lite snabbt?  :o

Kanske ska poängtera att det är en mycket vällagrad balsamvinäger och inte alls lika syrlig som många av de vanliga man köper i affären.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Kom du fram till nåt?

Jag har tyvärr ingen koll, tycker detta låter som en Anne-fråga. ;)
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Nä det blev för stressad så jag dumpade vinägeridén, men jag tror ändå att den balsamvinägerreduktion ringlad över lite vaniljglass skulle vara en höjdare. Måste testas.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Anne

Anne's Food - min matblogg

Chris

Jag har en balsamvinäger med jordgubbstouch som väl borde vara ypperlig för detta. Svårt att skicka via CD-spelaren dock. :-)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal