Stockholm: Xe Ôm

Startat av Filippa, 2008-09-17 08:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Gästrikegatan 3, Stockholm.

Indokinesisk inriktning, inte din vanliga thai-restaurang utan asiatisk mat på lite högre nivå. Har dock fått svajjig kritik på tex Allt om Stockholm pga dålig service så jag var lite skeptisk. Inga problem trots att pappa ändrade bokningen flera gånger.

Förrätter; jag åt färska vårrullar med jordnötssås, en med räka, en med ananas och en med fläskkött i. Mycket fräscha och alldeles lagom stora, goda utan att göra så mycket väsen av sig. Färska innebär att de inte är friterade :-)
Pappa åt glasnudelsallad med räkor och friterad lök som var jättegod.

Varmrätter: jag åt skaldjur i "clay pot" - musslor, bläckfisk, räkor och lax i en liten lergryta med massor av grönsaker och supergod sås. Smask! Pappa valde lamm med rödvins- och citrongrässås som han mer eller mindre slickade tallriken för.

Efterrätt: ingen choklad...lite besviken men tröstade mig med Creme Brulé som kom i tre varianter; lychee, kokos och citrongräs. Så gott så lagom mycket och så fräscht. Citrongräsbrylée var riktigt spännande. Pappa som är diabetiker brukar inte hitta mycket att äta till efterrätt men här fanns det flera val. Det blev en Melonkorg med "exotiska" frukter var en korg med melon, kiwi, mango, papaya, apelsin mm samt en yogurtsås med mynta - väldigt fräscht och gott.

Servicen var utmärkt, kyparen trevlig, vattenglasen hölls fyllda, vin toan ren och snygg, kort sagt så var det toppen !

Betyg; 4 av 5

Anne

Det låter supergott. hur var prisnivån?
Anne's Food - min matblogg

Filippa

Sorry, alltid glömmer jag nåt....
För att vara en Stockholmskrog så är priset mellan-nivå. Meny och story finns på www.xeom.se

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal