55% Ekorröl och hermelinöl "The End of History" från Brewdog

Startat av Andreas, 2010-07-28 11:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Ölet "The End of History" från det skotska bryggeriet Brewdog kostar 5 700 kr, har en alkoholhalt på 55% och är kommer i en flaska insydd i en uppstoppa ekorre eller hermelin. http://www.expressen.se/ekonomi/1.2077243/har-ar-varldens-dyraste-ol

Skojig reklamgimmick eller smaklöst och respektlöst mot djur?
Den som inte frågar får inga svar.

CII

Smaklöst och jag kommer aldrig mer att köpa en öl från det bryggeriet. Det finns godare öl som inte behöver framhäva sig genom smaklösa PRtrick.

Mattias Baecklund

Hur får dom en så hög alkoholhalt?

Mattias
Skickad från min mobiltelefon.

Alejandro

De använder speciella jästsvampar som är speciell framtagna för att tåla höga alkoholhalter. Vilda varianter tål endast upp till 12 % om jag inte minns helt fel

Grill-Olle

Utöver jästsvamparna så fryser de dessutom ölet i stora tunnor, där vattnet fryser först och hamnar överst, så med en liten kran längst ner kan man få ut öl med betydligt högre alkoholhalt. Sedan gör man det igen.

Björnmat

Jag har smakat två av deras andra starka öl, Tactical Nuclear Penguin och Sink the Bismark. Görs de på samma sätt med de där jästsvamparna?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal