Santa Marias mix till Amerikanska hamburgare

Startat av patrixan, 2007-04-29 18:24

Föregående ämne - Nästa ämne

patrixan

Hej, jag är ny här och tänkte låta er få del av min matlagningskonst som består av allt mellan vidbränt snålvatten och ..... ja det är nog där jag ligger i nuläget, nä skämt åsido, tänkte bara tipsa om Santa Marias mix till Amerikanska hamburgare, vill man bara grilla lite burgare så är dom ruggigt goda enligt mitt tycke, klart värt en test.

Kul med matforum, bra initiativ Urban och Andreas.

Urban

Hej och välkommen till forumet Patrixan.
Vad smakar burgarna när du använt denna mix i köttfärssmeten?.

patrixan

Oops, kanske skulle vara en ide att brätta det också hehe... typiskt nybörjare  ::)
jag är inte så bra på att beskriva smaker men det jag kan säga om den är att enligt mig så är kryddorna i mixene mycket väl avvägda, exakt min smak, lagom salt och styrka plus att den har (som det flesta i grillväg från USA) en god röksmak.

Hoppas att ni tycker att den beskrivningen gör någon nytta, annars får jag ta en titt på påsen och skriva vad det är för kryddor i den innan jag kastar den nästa gång det är dags för hamburgergrillning.....

agnetasch

Jaaaa,patrixan,berätta gärna vad det är för kryddor i mixen,jag skulle bli jätteglad för det.Har småungar i släkten som älskar hamburgare men är väldigt petiga med kryddor o i affären har jag alltid glömt glasögonen så jag kan aldrig läsa det finstilta.

Urban

Precis!. Det vore kul med en innehållsdeklaration... Go Patrixan!

patrixan

Hehe, jag fixar det nästa gång jag är på affären

patrixan

Sådärja, ni får ursäkta att det tog en tid men nu har jag varit på affären och köpt lite mer av den goda mixen =)

Ingredienser: Rostad lök, salt, potatismjöl, smakförstärkare...(E621) hmmmm kanske magic dust, rökarom, svartpeppar, chilipeppar och tomatpulver
Hela näringskedjan (nästan)  :)

Urban

Tack för innehållsdeklarationen Patrik!. Det var mycket stark jobbat!. Keep up the good work lixom.

E621 är lika med Mosodiumglutamat, kan kallas natriumglutamat eller MSG också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal