Magnum temptation chocolate - GB Glace (4/5)

Startat av Andreas, 2009-06-27 17:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

25 grader i skuggan är definitivt glassväder så jag bestämmer mig för att investera 22 kronor i en Magnum Temptation chocholate - chokladglass med bitar av vit choklad, brownies och chokladsås inuti ett mörkt chokladöverdrag.

Glassen levereras i en rejäl glansig pappkartong, det ger en lyxig känsla men det är också lite av resursslöseri med så mycket förpackningsmaterial. Och när vi nu är inne på förpackningen, märkligt nog finns ingen svensk innehållsförteckning, texten är på italienska, spanska och portugisiska, betyder det att den är tillverkad och fraktad hit från sydeuropa?

Nåja, låt oss gå över till det väsentliga, det vill säga själva glassen. Det mörka chokladöverdraget är gott men aningens för sött. Chokladglassen och fyllningen är god och visst är det en god glass men jag är inte helfrälst. För det första känns den  vita chokladen onödig, sådan smakar ju mest bara sött, jag hade gärna bytt ut den mot något knastrigt som till exempel nötter, som förutom smak hade tillfört ytterligare ett element i konsistensen. För det andra är fyllingen för jämt fördelad, jag hade hellre sett öar med koncentrerat riktigt slisk och ren glass mellan för större variation och återhämtning mellan slisket. Och för det tredje, även om jag älskar choklad är jag inte övertygad om att chokladöverdrag, chokladglass, chokladsås och chokladkaka är den mest lyckade kombinationen, det blir ingen smakbrytning, tror det hade blivit bättre med vaniljglass som kontrast mot chokladöverdrag, chokladsås och brownies.

Men som sagt, visst är Magnum Temptation chocholate en god glass och trots att den bara väger 68 gram blir sötsuget rejält stillat.

Betyg 4/5.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal