ICA ska smaka mycket bra, Euro shopper varken bra eller dåligt!

Startat av Andreas, 2007-06-28 14:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Hittade precis den här intressanta sidan där det berättas att ICA ställer samma kvalitets-, miljö och etikkrav på varumärket Euro shopper som på varumärket ICA. Skillnaden är att smakkraven är lägre, för en Euro Shopper produkt krävs betyget "tycker varken bra eller dåligt om". För en ICA produkt krävs däremot betyget "tycker mycket bra om"...
http://www.ica.se/FrontServlet?s=kundservice&state=faq_search_result&event=show_qa&qa_id=682

Hur kul låter smakar "varken bra eller dåligt"?
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Lite sådär mittemellan kanske....
Första gången jag köpte en Euroshopperprodukt typ. för 5-6 år sedan, brev jag djupt besviken.. Det var en sorts ris (kommer inte ihåg vilket). Och det var jättedåligt faktiskt.. Så jag slängde bort 3 kilo ris o tänkte att "Aldrig mer Euroshopper"..
Men nu så köper jag ibland någon Euroshopper produkt bara för att testa och gämföra med andra produkter.
Ibland så kan man finna nåt som faktiskt är helt ok.. men inte mera än så.. Och det är väl det dom menar.

Urban

Har testat 2 nya (för mig) Euroshopper produkter.
Först Euroshopper majonnäs vilken jag tyckte var väldigt blaskig och smaklös. Eftersom det stod på burken att den var gjord i Sverige så tänkte jag att skillnaden mellan denna och en märkes-majonnäs inte skulle vara så stor... Men det första jag reagerade på var att den var mycket lösare i konsistensen än tex. Findus majonnäs..
Läste då lite nogrannare på innehållsförteckningen som visade att fetthalten låg markant under en vanlig "standard" majonnäs som har en fetthalt på ca: 80%, medans denna innehöll endast 41% vilket är anmärkningsvärt.
Denna produkt borde gå under light produkter istället för standard tycker jag. Och vill jag ha en lättmajonnäs i framtiden så kommer jag inte att välja denna då Findus lättmajonnäs är så mycket bättre!.

Vidare så har jag provat Euroshoppers fetaost i olja med div. kryddor i.
Denna produkt var klart godkänd tycker jag. Jämfört med tex. Apetinas feta i olja som jag tycker är god, så kan jag lika gärna köpa Euroshoppers istället nästa gång.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal