Presentation av stekbord för hemmabruk

Startat av Marie, 2008-11-04 17:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Marie

Min man är kocken som tröttnade på att det inte fanns tillräcklig stekyta i en vanlig stekpanna när han skulle laga mat hemma. Så började hela ideén om ett stekbord för hemmet. Nu är allt klart och vi har gjort ett stekbord med hjälp av en bra industridesigner och en gjuterifirma samt en teflonbeläggare.
Nu finns  till salu hos oss www.svangrenofsweden.se, titta in och se vad du tycker.

Mvh Marie

Anne

Det har jag spanat på många gånger. Himla fint, även om jag inte är säker på att jag inte hellre vill ha motsvarande i järn.. fast å andra sidan, det känns inte helt funktonellt på en glashäll, jag vill ogärna ha alltför tunga saker på den. Ert stekbord står på önskelistan sen det kom ut - det är lite för dyrt för att jag ska prioritera det själv, tyvärr. :)
Anne's Food - min matblogg

Marie

Hej Anne!
Varför det inte blev ett i järn också är för att det skulle bli för tungt. Kul att du har sett det förr.
Mvh Marie

Anne

Ja, jag kan tänka mig att järn blir riktigt tungt, och dessutom passar bäst på gasspis. I USA är ju såna här stekbord extremt vanliga, och det är typ för amerikanska pannkakor jag skulle vilja ha det.. :)
Anne's Food - min matblogg

Patrik H

Hej,

Dom ser snygga ut. Hur är det med Aluminiumen som är gjuten och belagd med en teflonbelagd yta. Kan den fälla om ytan skadas? Det har ju vart stor debatt om ämnet alu och matlagning. Är det verkligen"teflon" det registrerade varumärket som används eller är det nån annan nonstick beläggning?

/patrik

Marie

Hej Patrik!
Att laga mat på aluminium är inte farligt i sig själv. Det är inte varumärket teflon utan det är annan nonstick beläggning. Vi har använt vårt stekbord i nästan 3 år och det syns knappt att det är använt, vi är väldigt nöjda med beläggningen. Vi har heller inte fått någon reklamation på de drygt 300 stekbord som vi har sålt.
Fråga gärna igen om det är något annat du undrar över.

Mvh Marie

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal