Bakgaller

Startat av Sozzi, 2008-07-20 23:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Sozzi

Jag är ute efter ett bakgaller som mina bullar, kakor, bröd kan svalna på.

Jag har sett på leila bakar och hon har ett runt. Någon som har någon aning om vart man kan köpa dem ?

jag bor i en liten stad så en nätbutik eller stor kedja vore inga fel :)

Anne

Åh, det vill jag också gärna veta. Det är otroligt irriterande att bara ha ugnens galler att förlita sig på...
Anne's Food - min matblogg

Gilius

Stick ned till närmaste återvinningscentral och fråga om du kan ta ett par galler i de ugnar som står där.

/gilius

jelvis

Jag hade börjat kolla på Hus-Modern.

http://www.bitbox.se/1004

Om de inte har så kan du ju höra med dem, de har ganska mycket bakningsrelaterat överhuvudtaget.

Sozzi

Citat från: jelvis skrivet 2008-07-21 06:37
Jag hade börjat kolla på Hus-Modern.

http://www.bitbox.se/1004

Om de inte har så kan du ju höra med dem, de har ganska mycket bakningsrelaterat överhuvudtaget.


Tack, de hade två olika bakgaller ett böjbart och ett vanligt, båda kosta 105 kr, men nu vet jag vart de finns att få tag på iallafall :)

PerG

Jag köpte mitt vikbara på Hus-Modern, men har även sett det (exakt samma modell) på Verner&Verner... dock var det billigare på Husmodern än på Verner&Verner...

Andreas

Citat från: Gilius skrivet 2008-07-21 02:58
Stick ned till närmaste återvinningscentral och fråga om du kan ta ett par galler i de ugnar som står där.


Bra tips där som gynnar miljön att återanvända! Fast problemet med ugnsgaller kan vara att hitta något som är fräscht, gamla spisars galler kan se rätt sormiga ut, kanske är det enklare hitta fina galler i gamla kylskåp?
Den som inte frågar får inga svar.

PerG

Äh..  lite svinto bara... ;)

Dock finns det en fördel med vikbara... dom tar mindre plats (går in i en låda)

Citat från: Andreas skrivet 2008-07-21 21:36
Bra tips där som gynnar miljön att återanvända! Fast problemet med ugnsgaller kan vara att hitta något som är fräscht, gamla spisars galler kan se rätt sormiga ut, kanske är det enklare hitta fina galler i gamla kylskåp?

Sofia

Är det någon som har testat att få ett galler från ett gammalt kylskåp?

Jag är nämligen själv på jakt efter et bakgaller, men Hus-Modern är mammaledig, och Verner&Verner hade inte bakgaller längre, pga strul med leverantören.  :(  Men att få tag på ett second hand-galler verkar ju både billigast och mest miljövänligt...

helfgren

Galler från kylskåp funkar fint , sedan om man vill ha ett runt kan man köpa ett galler till grillen eller rent av en hel grill från jula eller liknande . Dem kostar ju inte mer än ett galler gör :) .

MVH// Henrik
Carpe diem

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal