Röror till bakadpotatis (Tips önskas)

Startat av bjerkenlov, 2008-08-03 12:14

Föregående ämne - Nästa ämne

bjerkenlov

Hej
Någon som vill dela med sig av recept på röror till bakadpotatis.
ttt

annamaria

Vilken härlig potatis! Då behövs det lite romatiska räkor. En klassiker från mig - inget roligt nytänk kanske men underbart gott i alla fall.

Räkröran
4 p

1,5 dl lätt vispad grädde
½ dl creme fraiche
½ dl majonnäs
3 msk dill
1 msk citronsaft
½ kg handpillade räkor
2 kokta hackade ägg
salt och vitpeppar
hackad sommarlök

Blanda allt utom sommarlöken. Jag tycker det är godare och vackrare att servera den till.

Rookie-T

Jag har jobbat på ett ställe där vi serverade Bakpotatis som bukfylla tilll en rätt och då gjorde vi ett vitlöks-örtsmör som var väldans fräsch. Receptet gick i stil med

Ruccola, Timjan, vitlök, persilja, Rätt ner i mixern och i med smör. mixa tills öronen blöder eller tills du tycker det duger. jätte gott.

53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

agnetasch

Om man gillar sill; en röra som är billig o mycket, mycket enkel:

1 liten platt burk matjessill
3 dl gräddfil

Häll av sillspadet, mosa sillen o blanda med gräddfilen. Ställ i kylen tills röran stadgat sig. Garnera gärna med klippt gräslök.

bjerkenlov

Tack till er alla för tipsen, vill gärna ha fler!


Citat från: annamaria skrivet 2008-08-03 13:53
Vilken härlig potatis! Då behövs det lite romatiska räkor. En klassiker från mig - inget roligt nytänk kanske men underbart gott i alla fall.

Räkröran
4 p

1,5 dl lätt vispad grädde
½ dl creme fraiche
½ dl majonnäs
3 msk dill
1 msk citronsaft
½ kg handpillade räkor
2 kokta hackade ägg
salt och vitpeppar
hackad sommarlök

Blanda allt utom sommarlöken. Jag tycker det är godare och vackrare att servera den till.

Tommy

I england finns en kedja som bara serverar bakpotatis med McDonalds stuket. "Spud´U´Like" heter den. Betyder ung Potäter du gillar. Du väljer fyllning och får en rejäl potäta och serveras som på en hamburgeria. Något som vi fick där var hackad röd lök, riven ost och varma vita bönor i tomatsås. Min fru är vegetarian därav valet. Detta var otroligt gott och enkelt att göra hemma.

Prova får ni se!

/Tommy

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal