Facebook - fördelar och nackdelar?

Startat av Mickan, 2010-06-20 20:19

Föregående ämne - Nästa ämne

RobertR

Dessa människor som jämnt o ständigt måste dela med sig av de gör under sin vardag är väl lite jobbiga? (A)

agnetasch

Än värre är väl alla svagsinta kommentarer :-\

Någon sätter in ett helt ordinärt foto på sig själv o möts av en störtskur av kommentarer av typen "Ååh vilket fint kort" "Vad fin du är" "Vackra du!" o.s.v varpå fotoinsättaren svarar "Äsch, inte är jag speciellt fin" Varpå det kommer en ny störtskur med "Jooo, du är jättefin"o.s.v, o.s.v

Överhuvudtaget tycker jag tonen på facebook är tillkämpat "gullig" Kompenserar vi där vår vardagliga tillknäppta jante-personlighet o i så fall varför? ???

annamaria

Hellre det gulliga och snälla än allt det argsinta.

Hasse

Jag är också tämligen less på "gullegullandet". Nu var det visserligen ganska länge sedan jag lämnade Facebook, men jag tycker mig se samma sak på matbloggar. Det blir för mycket av "Klubben För Inbördes Beundran".

Men man behöver ju inte gå över till den andra ytterligheten och bli argsint.   :)

agnetasch

Citat från: Hasse skrivet 2012-10-30 20:13Men man behöver ju inte gå över till den andra ytterligheten och bli argsint
Du menar kommentarer på insatta foton som: "Men gud hur ser du ut!!" eller "Hur mycket har du gått upp på sista tiden?" ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal