Matambre a la pizza

Startat av Skogis, 2018-07-08 16:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Dags för ny upptåg med fläskytterfile  :)

Ja, jag vet det är ingen flankstek men det är vad jag har.
Planen är att skära upp ytterfilen som en rulltårta till ca 8mm tjocklek, grillröka den fläkt (jag menar inte en sån som blåser ;)) en timme för att sen lägga på en pizzafyllning med lök, oliver, tomater och givetvis ost.
20 minuter i grillen borde räcka för att smälta osten och sen är det proteinfrossa  :)

Får nog hjälpa upp kolhydratsintaget lite med pommes som doppas i majjo.
Bilder kan komma om intresse finns.

Matambre a la pizza är Argentinsk köttpizza med flankstek som botten istället för deg.

Skogis

Det här blev gott!

Kryddade köttbrickan med salt, peppar, rosmarin och chilipulver. Grillrökte den i 130° i lite mer än en timme. Insåg att fyllningen får vara vegetarisk ;) så jag bottnade med en tomatsås (ketchup, chilisås och bbqsås) på det lök, tomat, champinjoner och jalapeno och avslutningsvis rejält med riven mozarella.

Givetvis ska man ha pizzasallad till :)

Skogis

Hittade en hel benfri kotlettrad på 3,9 kg i den lokala matbutiken till rimligt pris :)
Är nog lite av en sucker för jag kunde inte låta bli att köpa den.
Hög tid för familjepizza!

Hasse

Det är alltid roligt att läsa om dina innovationer i köket, så kör på. Glöm inte bilderna!  :)

agnetasch


Skogis

Funderar på att göra lunchpizzor som man kan frysa in men det får vänta, det vore är synd att skära ner en hel kotlettrad till det.
Borde gå att banka ut skivor typ wienersnitzel och grilla dessa som pizzabottnar istället.

Det blev lite fjantig storlek på bilder så här kommer några i fullstorlek istället :)

Hittade pommes som var skålade så man får upp mer majjo :)





Fick lägga fram en sax när det var dags för servering, vill ju inte att man skär i brickan  ;)

webguide

Det där är nog gott att göra på Secreto!

Skogis

Imorgon blir det en repris på denna.
Enda skillnaden blir att jag har färsk jalapeno istället för inlagd. Eller så får det bli inlagd på köttbiten och ABT att tugga på innan maten :)

Skogis

Funderade först på att slitsa en bit kotlettrad längs med och fylla med ädelost, ost, soltorkade tomater och kanske lite salami men sen kom jag ihåg denna. Imorgon är det därför dags för en årets första köttpizza.

agnetasch

Svarta oliver måste du väl ha på också. Eller?

Skogis

Är glad för oliver men kan inte svara på varför jag inte funderat på att ha på det :)
Får se hur det landar, 2 st köttbottnar ligger iaf nu i grillen.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal