Skulle du vilja ställa upp på en intervju om mat och kvalitet?

Startat av JonasBååth, 2012-10-11 12:43

Föregående ämne - Nästa ämne

JonasBååth

Skulle du vilja ställa upp på en intervju om mat och kvalitet?

Mitt namn är Jonas Bååth och är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet. Jag har själv ett stort intresse för mat och håller i nuläget på att utveckla en plan för min avhandling. Fokus är mat, kvalitet och ekonomi i samhället. Det jag intresserar mig för är matens roll i samhället och hur människor tänker och handlar i relation till mat - framför allt råvaror. Det låter säkert akademiskt och stelt, i andra ord så skulle man kunna säga att jag tänker undersöka dels hur matkvalitet - hög som låg - upplevs, samt varför och när det kan vara värt att betala för.

Nu i början av mitt projekt söker jag intervjupersoner för att skapa mig en grundläggande förståelse för hur människor med ett stort matintresse resonerar om mat och kvalitet, om när något blir prisvärt och när det inte är det.

Då detta är en pilotstudie är intervjun mycket förutsättningslös, och jag förväntar mig inget annat än att få prata med dig om dina tankar, åsikter och erfarenheter om matvaror i en timme ungefär på en plats vi kommer överens om. Givetvis kommer inte materialet spridas vidare och i den mån jag kan komma att använda citat från intervjuerna kommer dessa att anonymiseras.

Jag utgår från Uppsala men kan även träffa människor som bor i Stockholms- eller i Malmö-Lund-regionen då jag befinner mig i dessa områden med jämna mellanrum. Den som vill veta mer om mig kan läsa dels på Uppsala universitets hemsida, dels min nystartade forskarblogg Food Values.

Ni kan nå mig här över forumet eller på mailadressen jonas.baath [snabel-a] soc.uu.se
Jonas Bååth

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal