Färdigkokt pasta

Startat av agnetasch, 2007-11-07 16:06

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Kollade lite på Martin Olsson (storköksgrossist) om det fanns några nyheter. JOJOMENSAN, man kan köpa färdigkokt pasta i påsar på 2,5 kg. "Lämplig för de hektiska luncherna. Kan användas i sallader eller bara värmas som den är" Priset är 44:- för en påse (55:- för fullkornsvarianten) Snacka om konserverad gröt! Jag tror inte jag vill gå på restaurang o äta gammal värmd pasta. Det enda positiva är väl att den har lågt GI ;D

Kari

Låter inge vidare.. Men det är väl sån pasta vi får i sallader vi köper ute? Hade dom färdig och rensad kyckling å? Isåf vet vi. *ler*

Hasse

Jag väntar bara på djupfryst tevatten. Bara att värma i mikron och lägga i en tepåse.    ::)

agnetasch

Hasse: vilken affärsidé! Ju finare te man tänkt använda vattnet till desto dyrare blir det. Vatten till löste är extra dyrt ;D
elka: visst har dom nedmonterad kyckling, dvs salladskyckling. Ta en påse kokt pasta, en påse salladskyckling, en påse ruccola o en påse hyvlad parmesan. Skvätt på lite sockerkulörvinäger o du kan ta 150:- för en "lätt o lyxig sallad, för dig som tänker på vad du äter" (men inte på vad du betalar för)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal