Umeå: Restaurang Ängen

Startat av peter123, 2009-04-29 21:05

Föregående ämne - Nästa ämne

peter123

hörde att dem skulle ha en av umeå bästa pizzor,,, så ja föll förr grupptrycket å bestämde mig att åka t mariehem lite långt dit men men e redan en stammis på robertos(teg) så ja hade inte så himla stora förväntningar men ja provade den pizzan som personalen rekomenderat å den hette sulvani, har inte glömt bort det för att det var nog en av dem godaste pizzan jag ha ätit å att dem toppade den med creamfeach å roculla gjorde inte saken sämre men det tog en stund innan jag fick min öl men :/ vart ändå riktigt gott :) bra jobbat grabbar

Andreas

Jag har inte hört någon säga att Ängen har Umeås bästa pizzor. Däremot är de ena rackare på att göra reklam, för visst var det ett smart drag att tota ihop en märkligt sammansatt och svindyr gimmickpizza á 10000 kronor som fått oförtjänt mycket gratispublicitet i lokalpressen. http://www.vk.se/Article.jsp?article=246524

Och själv är jag dessvärre inte imponerad av Ängens pizza. Skulle köpa pizza på stans bästa pizzeria Robertos häromdagen men de hade så lång väntetid att det inte längre var ett alternativ så då fick det bli Ängen. (Restaurangen ligger på Mariehem, inte så långt från Mariehems centrum i shadows före detta lokaler i en tråkig gammal barackskolbyggnad.)

Menyn finns på nätet http://www.restaurangangen.se och i den kallas alla pizzor "Gourmet pizzor" och priserna är därefter. De flesta pizzor kostar runt 90 kronor förutom de allra enklaste som kostar runt 70 kronor. En av mina favoriter på Robertos kostar 80:- och heter Maldini med "tomat, mozzarella, parmaskinka, ruccola, olivolja", något liknande ville jag ha så jag valde Ängens Parma som består av "Tomatsås, mozzarella, parmaskinka, toppad med ruccola, parmesan, basilika." och kostar 94:-

Det första som slår mig är att Ängens gourmetpizza ser ganska trist ut och att det känns som lite fyllning i jämförelse med hos Robertos. Botten är hård och på tok för välgräddad. Parmaskinkan är ovanligt salt och ovanligt mjuk, är detta kanske nån korttidslagrad lågprisvariant? Trodde först också att botten var översalt, men det visar sig att det är tomatsåsen som är översalt. Gourmet?

94 kronor för denna hafsigt hopsatta och övergräddade saltbomb med snål fyllning och konstig parmaskinka är rena rånet. Hade pizzan kostat 50 kronor hade betyget blivit en tvåa men till det här priset kan det inte annat än bli bottenbetyg.

Betyg 1/5.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal