Brödpåsar

Startat av Viktoria, 2010-10-19 21:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Viktoria

Har börjat baka ordentligt mycket nu att jobbkompisarna börjat göra beställningar. Jag vill leverera bröden i papperspåsar då de håller sig lite fräschare så nybakade. Någon som vet vart man kan köpa dem? Får några extra i lokala matbutiken ibland, men skulle behöva lite fler. Några tips?

Kari

Kika om det inte står på påsarna vem som tillverkar, längs ned i viket :)

Andreas

Oj säljer du hembakat bröd Viktoria, det hade jag också velat köpa! Har haft så fullt upp att jag knappt bakat i år.

Tänkte på det här med papperspåsar, visst, brödet hålls krispigt när det är färskt, men om det inte äts upp på nån dag eller skall frysas så vill man väl ha plastpåsar? Och det är ganska opraktiskt behöva packa om, så frågan är om papperspåsar är en så bra idé ändå?
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Hej Viktoria och välkommen till Matforum!

Jag googlade på "butiksemballage" och hittade ganska snabbt företag som säljer papperspåsar som skulle kunna passa. Prova det!

Viktoria

Tack för svaren!
Jo jag vet att bröden fort blir torra i papperspåsar, men det är inte roligt att lägga ett nybakt bröd i plastpåse, särskilt inte när de fortfarande är lite varma. Då försvinner den hårda krispiga ytan direkt. Själv förvarar jag mina bröd med snittytan ner mot skärbrädan och sedan lindar jag in dem i en handduk. Då bevaras de bäst tycker jag. Så därför levererar jag bröden i papperspåsar.

Alla sidor jag hittat på nätet säljer bara till företag, och jag har ju bara hobbyverksamhet.

Men jag fick tillslut tag i en trevlig kille på Coop Forum som gick med på att sälja ett gäng påsar till mig. Så nu är jag nöjd och glad och kan baka som aldrig förr :-)

Viktoria

Citat från: Andreas skrivet 2010-10-20 18:16
Oj säljer du hembakat bröd Viktoria, det hade jag också velat köpa! Har haft så fullt upp att jag knappt bakat i år.

Tänkte på det här med papperspåsar, visst, brödet hålls krispigt när det är färskt, men om det inte äts upp på nån dag eller skall frysas så vill man väl ha plastpåsar? Och det är ganska opraktiskt behöva packa om, så frågan är om papperspåsar är en så bra idé ändå?


Självklart får du köpa! Fördel om du bor i Stockholm. Bröd skickat på posten är kanske ingen hit ;-)

http://nevertoolate.webblogg.se/

Kari

Viktoria: Vi är nyfikna, vi vill se bilder :)

Viktoria


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal