Nyttig korvrätt

Startat av henali, 2009-04-07 12:02

Föregående ämne - Nästa ämne

henali

Söker tips på nyttig och god rätt som innehåller korv. Nån som har några sådana recept?

Kari

Ska det gå snabbt så har jag ett tips.. Runt 30min med allt jobb.

Koka upp quinoa enligt anvisning på paketet, istället för salt tar du buljong.
Efter tio minuter tillsätter man röda linser samt falukorv som du tärnat. Koka klart under lock.

Detta blir gott och nyttigt om man tar rätt falukorv. Närmaste liknande maträtt är, om man nu ska jämföra, ärtsoppa.

agnetasch

Chili con korv kanske? Nyttig rätt om du anser bönor vara nyttiga o om du väljer en bra korv.

Klyfta en eller ett par lökar, bred i en form o stek i ugnen en halvtimme. Häll på en eller ett par burkar av dina favoritbönor kryddade med vitlök, chili o spiskummin. Strö lämpligt antal tomatklyftor över bönröran, snitta några köttiga grillkorvar o lägg överst. Grädda i ugnen tills det ser klart ut.

Hasse

Kokt falukorv med pepparrotssås och kokt potatis äter jag med stor behållning. Det är väl inte mer onyttigt än någon annan falukorvsrätt, i alla fall.

Annars gillar jag kryddiga stekkorvar av bra kvalitet med sallad och bröd till, eller potatismos.

Mickan

Korven i sig kan vara mer eller mindre nyttig men det är ändå sällskapet som avgör. Servera med ett nyttigt tillbehör:

Sallad på stora, vita bönor, körsbärstomater, rödlök, färsk spenat och lite vinägrett.
Kall quinoa med kronärtskockor, soltokade tomater, oliver och ruccola.
Kokt broccoli, skivade rädisor, solrosfrön och gula russin.
Ugnsrostade rotsaker med pepparrotsfil.

Kanske en gryta med lök, blekselleri, morötter och körsbärstomater på burk?
Video meliora proboque deteriora sequor

ivanl

Scan's Hot Chorizo är mager och rik på kött. Finns även fler kryddiga stekkorvar som är magra och ändå goda.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal