Gulaschsoppa - Felix (4/5) - falsk marknadsföring och köttfusk

Startat av Andreas, 2007-10-31 17:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Gulaschsoppa med rotfrukter

Så fint som på förpackningen ser det alls inte ut, i verkligheten syns bara soppvätska och möjligen lite gult och rött som skymtar under ytan. Men visst det är en soppa och de är svåra att få fina, men problemet är att förutom att det inte är lika fint ger bilden även sken av att soppan innehåller väldigt mycket mer kött och grönsaker än vad som står i innehållsförteckningen - bilden ger alltså en felaktig presentation av innehållet - falsk marknadsföring.

Smaken är fyllig, huvudintrycket är tomatsmak och småhett. Där är ganska gott om paprika, gul morot och en och annan liten potatisbit. Inte alls dumt!

Äter en stund men var är köttet? På förpackningen syns tre ganska hyfsade köttbitar och enligt innehållsförteckningen ska det vara 10% kött viket ger 35 gram på 350 gram. Bestämmer mig för att rota fram allt kött ur soppan och väga det - nej den totala köttmängden ser sannerligen inte imponerande ut bredvid en normalstor tändsticksask och vågen visar på 10 gram... vilket fusk!

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 4/5
¤ Smak 4/5
¤ Helhetsbetyg 4/5 (ja med undantag av marknadsföring och köttfusk då)

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

det var synd att det var så lite kött i men tror att den kan vara god iaf ska prova den

PerG

Varför har man stabiliseringsmedel och annat jox i nötköttet tro?

Imorgon ska jag göra storkok med hemmagjord gulashsoppa istället.. med 1.4kg högrev... Det blir nog c:a 30% köttmängd... ;)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal