Pasta Gourmet ny fastfoodkedja med nyckelhålsmärkt mat

Startat av Andreas, 2008-04-10 07:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

"Pasta Gourmet startar nu en nytänkande kedja av franchise restauranger i Sverige. ... Våra 3 ledord är *Gott *Snabbt *Nyttigt - förklarar förklarar Christian Bogensberger grundare av Pasta Gourmet."

"Kunderna gör 3 val hos oss, först väljer de mellan 4 olika pastasorter efter det väljer de mellan 6 olika pastasåser och slutligen en topping eller sallad som tillbehör. Inom 60 sekunder får kunden en helt nylagad måltid al dente."

http://www.newsdesk.se/pressroom/pasta_gourmet/pressrelease/view/pasta-gourmet-ny-fast-food-kedja-med-nyckelhaalsmaerkt-mat-207030

Låter detta som ett vettigt koncept som kommer att fungera?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Den här kedjan blev jag rejält tvehågsen till.
Pasta med sås kan ju vara riktigt nyttigt o gästerna sitter ner, man får nästan lite slowfoodkänsla.Men sen presenterar dom ingredienserna; färsk styckfryst pasta (här är ett ord för mycket) o tillagningsmetoderna; man använder en egenframtagen patenterad ång & värme "maskin" Jaha, ner i frysen, in i den hemliga manicken o på med lite parmesan: "Inom 60 sekunder får kunden en helt nylagad måltid al dente." 
Jag skulle kunna tänka mig att gå o äta på ett sånt ställe,fr.a för att slippa gå på McDonalds.Men jag faller inte i farstun för att det skulle vara så hiskligt nyttigt :-\

Tobias

Massa smakförstärkare (glutamat bland annat) och andra tillsatser i såserna. Känns ju lite tråkigt. Det borde ju vara rätt enkelt att laga riktigt och sen bara hålla kallt och värma till servering istället för att ha fabrikstillverkad.

Filippa

Påminner nog lite om det tyska konceptet bakom Vapiano (www.vapiano.se).  Men det var ju förfärligt vad med E-grejsimojs det var i såserna ?

Cohen

Jag går emot strömmen och kan tänka mig att det blir ganska lyckat. Pasta gillas av många, och kan de framstå som ett frächare alternativ till McDonalds och BK kommer nog måga att välja detta istället. E-grejs och hurvida pastan är färsk eller ej bryr nog helt enkelt inte de flesta om.

Obs: säger inte att jag kommer att gilla det, bara att det finns potential till framgång.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal