Lax Hollandaise från Findus (2/5)

Startat av Andreas, 2007-05-07 08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Bilden på förpackningen ser inte så rolig ut med lax i småbitar lite huller om buller med ärtor och sås. Och i verkligheten ser det sju resor värre ut, faktiskt fullt i klass med Ingrids Fiskgratäng från Dafgårds jag provade tidigare. Jösses, ska man äta det här? (Nu gjorde jag i rättvisans namn en miss vid tillagningen, till skillnad från Dafgårds rätt skall man här dra av plastfolien innan tillagning, kanske håller mosen formen bättre då.)

Laxen smakar precis som lax brukar, dvs lax. Synd med de små bitarna, känns inte kul. Mosen är grynig. Ärtorna rätt OK. Såsen aningen tunn både i konsistens och smak.

Sammantaget är smaken ändå ganska hygglig, men lite barnmat över det hela.

Betyg:
¤ Uteende: 1/5
¤ Konsistens: 2/5
¤ Smak: 3/5
¤ Helhetsbetyg: 2/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Tur att jag inte läste denna tråd innan jag skulle äta... Såg otroligt oaptitligt ut.. uuuäääh!!

crlhrv

Vad har en sån där för näringsinnehåll?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

http://www.findus.se/produkter/djupfryst.asp?w=93&p=4
"Näringsvärde per 100g: Energi 560kJ/130kcal, Protein 5.5 g, Kolhydrat 9.5 g varav sockerarter 2.5 g, Fett 8 g varav mättat fett 2.6 g, Kostfibrer 1.5 g, Natrium 0.3 g, Vitamin A 70 µg, Vitamin C 3 mg"

Hur illa är det? Jag har ärligt talat ingen koll på sådant där. Men jag vet att Wärdshus-serien fått kritik för att vara mindre nyttig.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Jag tycker dom ska döpa om rätten till Laxskojs,den ser ju sån ut.

Andreas

Nä det ser inte så skoj ut. Men faktum är att den här rätten är rena gourmetmaten i jämförelse med vad jag precis åt till lunch, en riktigt riktigt hemsk maträtt, faktiskt bland det värsta jag någonsin ätit. Postar recension på den på fredag...
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

det där såg ju inte riktigt gott ut. ser ut som en stor hinna bara.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal