Dagens grillade - Vad grillade ni idag?

Startat av Kurtson, 2007-05-17 10:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Kurtson

Fast nu blir det igår:
Spareribs med grillkrydda, sedan penslade jag på CajP's honey och till det hade vi Jonas Borssens Texas Honey Marinade och ris.



Urban

Mmmmmm... Om jag varit hungrig så hade jag förmodligen börjat att tugga på LCD´n nu.

Andreas

Instämmer! Posta jättegärna fler fina bilder. Jag ska också posta i den här tråden. Vi skulle hittat fler riktiga grillentusiaster som dig till forumet, frågan är bara var man hittar er...
Den som inte frågar får inga svar.

Kurtson

Det finns ingen som mig där ute...  ;D
Närå, det finns många, men alla har kanske inte samma webgillande som mig.

Ikväll blir det spareribs igen, fast med lamm denna gången.
synd man skall jobba annars hade man kunnat dricka något gott till.



Urban


Kurtson

bara lite spareribs och lite fläskkött, har jobbat... idag så blev et rabarberpaj till middag, och den ätes NU

Urban

Om det finns Spareribs på affären så ska jag prova att grilla det till helgen!.

Kurtson: du skrev att du använde Jonas Borssens Texas Honey Marinade till ribsen.
Åt ni av den till köttet eller penslade ni på den under grillningen?.

Det fanns en gång en grillsås som hette Bullfighter som var rejält rökig, söt och stark..
Det var min absoluta favorit.. Tyvärr så slutade företaget "Kraft" att sälja den.
Kan du tipsa om nån liknande sås som denna?

Andreas

För att hålla denna tråd inom ämnet flyttade jag diskussionen om Bullfighter (Bull's-Eye?) hit:
http://matforum.nu/index.php?topic=186.0
Den som inte frågar får inga svar.

Kurtson

urban, vi har den till maten. kostar nästabn lite mycket för att pensla på.
den är urgod att bara ha till att doppa köttet i.
borde säljas i litersflaskor.

Urban

Ok. Var köper du den såsen?, är det hos någon ICA handlare, eller annat?

Urban

Kurtson:

Kokar du spjällen innan du grillar dom?

Kurtson

nej! här kokas inget
och såsen köper vi i de affärer vi handlar.
tror de alla har borssens såser

Andreas

Här kommer lite utlovade grillbilder.
Bild 1: Trevlig vers från feskekôrka apropå att grilla fisk. Någon av er som brukar grilla katt?
Bild 2: Fredagsgrillningen: grillad tonfisk med mandel- och morotsmos och gräslökscremefraiche.
Bild 3: Närbild på lördagsgrillningen -
Bild 4: Grillad majskyckling med glace, grillad tomat, hasselbackspotatis och tzatsiki.
(Klicka på bilderna att förstora.)
Den som inte frågar får inga svar.

Stellan

Grillade i lördags, men det kanske platsar här ändå. Testade en elektrisk grill som hustrun vann på lotteri för ett tag sedan och blev positivt överraskad. Den som vill veta mer kan läsa på http://www.salt.se/ny-polare-it-grillen/.

Testade bland annat ett busenkelt recept som jag hittade på Anne's Food: Skär halloumi i lagom tjocka stavar (ca 1,5 cm) och vira bacon runt. Visst ser det gott ut?
========================
Stellan Löfving, Chefredaktör Foodwire
Kolla in min blogg på http://www.salt.se

Urban

Det där ser VERKLIGEN gott ut!. Det blir absolut att testa i sommar!. Thank you Stellan  :)

Stellan

Yes box, det är en höjdare. Dock stötte jag på ett intrikat problem i lördags, när jag skulle grilla åt 20 pers på kvällen. På Willys fanns bara en sort halloumi (Gazi), och jag tyckte bitarna var lite små. Så jag drog vidare till Ica, där jag tidigare köpt Fontanas halloumi, som enligt mig var perfekt i storlek och konsistens. Då visar det sig att Icabutiken bytt leverantör! Numera finns bara Zetas halloumi - också små knaggliga bitar. Dessutom lite för mjuk, så att den inte höll ihop riktigt. Det funkade visserligen, men jag rekommenderar Fontana. Och blir galen på butikerna som tycker det räcker med en sort. grillsäsongen är ju i full gång!
========================
Stellan Löfving, Chefredaktör Foodwire
Kolla in min blogg på http://www.salt.se

Andreas

Ah, tack för den redogörelsen, då vet man att köpa rätt sorts halloumi till grillningen!

I lördags grillade jag lax som åts tillsammans med quinoa.
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Tack för tipset angående vilken Halloumi man bör köpa!. Jag tror att Ica MAXI Umeå har Fontanas.. Om nu inte dom också ändrat till Zetas.

Andreas

Igår blev det grillad tonfisk, caesarsparris och Stellans/Annes baconhalloumi. Angående baconhalloumin så var det väldigt gott med sparris till för att mildra sältan - halloumi och bacon blir ganska salt! Äter Stellan och Anne baconhalloumin som den är eller har ni något till?
Den som inte frågar får inga svar.

Urban


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal