Fiskgryta salmon - Dafgårds (2/5)

Startat av Andreas, 2008-07-11 14:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Fiskgryta med lax och alaska pollock, vitvinssås och potatismos

Rätten ser inte bra ut när den kommer ur mikron, den är alldeles för såsindränkt.

Fisken är ordentligt osalt. Mosen är lite osalt. Såsen är bra saltad och smakar väl rätt hyfsat av dill och vin. Men det är på tok alldeles för mycket sås, det känns som att det är en halv dl för mycket och det är en stor del av en rätt som väger 300 gram. Däremot grönsaker fick det gärna vara mer av.

Jag gillar inte att namnet på rätten är "fiskgryta salmon", när jag hör salmon tänker jag enbart lax men grytan innehåller även alaska pollock. Dessutom står "vatten" före "lax" på innehållsförteckningen - rätten innehåller alltså mer vatten än lax. Och den totala mängden fisk är liten, 13% eller 39 gram fisk är inte mycket.

Sammantaget en mesig och felproportionerad (tillverkarens snålhet?) rätt för vilken kilopriset på 83 kronor är rena rånet.

¤ Utseende 2/5
¤ Konsistens 2/5
¤ Smak 2/5
¤ Helhetsbetyg 2/5
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal