Grill- & BBQvideoklipp på nätet

Startat av Andreas, 2007-08-24 17:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

I denna tråd postar och diskuterar vi Grill- & BBQvideoklipp på nätet.

Alla länkar mottages tacksamt.  :)
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Denna video visar hur man gör baby back ribs :P. Klippet är gjort av samme man som gjorde beer can chicken.

http://www.youtube.com/watch?v=ND6o47fsJKU&mode=related&search=

roffekock

Det som är intressant med filmen är att var hittar du dessa bay back ribs i sweden, alltså med så mycket kött.Dom ribsen som normalt säljs i butik är enligt mej sk. "shining" benen lyser igenom, eller är helt blottlagda. Tips om var köpa? (fel tråd kanske)
Matforum är bäst

Urban

Bra fråga Roffekock!. Jag vill också kunna köpa sådana ribs som visas i klippet.
Vad menas med Baby back ribs egentligen?, är det ribs från en ung gris, eller är det bara ett uttryck för att dom är mindre än vanliga spjäll. Nån som vet?

roffekock

Baby back ribs. Varför heter det så? I sverige kallar vi det kamben. Det har inget att göra med unga grisar men du får en utförlig förklaring på denna sida bättre att du läser själv.https://answer.google.com/answers/threadview?id=446384 Men i Sverige finns det endast ett större företag som sysslar med att såga kamben och dom heter Benita och ligger i Halmstad om Man har lite kontakter så kan man fråga dom ibland kommer det ut sådana ben på marknaden men tyvärr alldeles för sällan  men betänk nu att dom är grossister och bara säljer i parti. Men om man berättar för dom vad man har för problem så får du hjälp Tala med Bengt du kan hälsa från BBQ Kitchen No1
Matforum är bäst

steelhammer

Vet inte riktigt hur jag ska förklara det i text, men kambenen är en del av kotlettraden som i min begreppsvärld blir till övers när man benar ur kottlettraden (typ för benfri kotlett el kassler, ytterfile osv).

Kambenen blir ju sista biten av revbenen innan ryggen på grisen börjar. Praktisk storlek och revben/spareribs-liknande egenskaper

Lindström

Ica Kvantum i Kungens Kurva, Stockholm säljer kamben. Då ska det även tilläggas att dessa kamben skärs till på samma sätt som Baby Back Ribs dessutom! Det är inte så enkelt som att gå till sin slaktare och be om kamben för Sverige (EU) slaktar inte kamben på samma sätt som i USA. Kvantum har däremot börjat göra sina kamben eftersom ett flertal förfrågningar från kunder om just Baby Backs inkommit. Glad är jag eftersom jag brukar handla i de krokarna  ;D


DRutström

Samma snubbar som tidigare länkats till har ju en egen YouTubekanal som är fenomenal http://www.youtube.com/user/BarbecueWeb

Det är inte direkt haute cuisine, men man blir helt galet sugen och inspirerad till att fräsa igång webern!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal