Äta i Rom?

Startat av Sara W, 2009-12-08 20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Sara W

Jag och blivande maken skall snart resa till Rom på en liten smekmånad. Vad får man inte missa i matväg? Tar tacksamt emot tips på restauranger, gelaterior och vinbarer.

Tack på förhand!

/Sara

Andreas

Ni kommer inte att bli besvikna, Rom är otroligt vackert! Dessvärre är det 15 år sen jag var där så jag minns inte så mycket mer än att man ska gå på Bafetto, det var kö och på bordet har de pappersdukar och man fick vänta länge på sin mat, men pizzan var en upplevelse. http://www.pizzeriabaffetto.it/
Den som inte frågar får inga svar.

Helge

Framför allt skall man undvika Alfredo's (om dom nu finns kvar) som serverar "världsberömda" fettucine(?) men som är en av de största turistfällorna i restaurang-Rom.
I princip kan man annars äta gott nästan överallt. Är det första gången se upp med alla tiggarbarnen som kan bli riktigt besvärliga och framför allt res tillbaka - Rom tar lång tid att "göra".
Trevlig resa
Helge

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal