High-tech äggtimer

Startat av crlhrv, 2007-07-19 14:50

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

2007-07-19 14:50 Last Edit: 2007-07-19 14:57 by crlhrv
Köpte på Designtorget en äggtimer som ser ut som ett ägg och som ska koka med ägget i vattnet under hela koktiden. Man placerar den i kastrullen (jag kokar ägg the old fashioned way) tillsammans med ägget när vattnet är kallt. Sedan när vattnet uppnåt en viss temperatur (ca 45 grader) piper timern en gång bara för att visa att den lever, sedan piper den igen när vattnet kokar som en signal att man ska stänga av plattan och när ägget sedan är färdigkokt spelar den en liten melodi.

Timern finns i tre olika varianter, löskokt, medium (den som jag köpte) och hårdkokt alla med en egen färg så man kan hålla reda på dem om man har flera olika.

Den fungerar faktiskt riktigt bra men då den är avsedd för ägg av mediumstorlek så blir större ägg gärna lite löskokta men då låter man den bara ligga där och spela någon minut extra så blir det lagom konsitens.

Visst kan man köpa många vanliga äggklockor för 155 kronor men som en rolig gå-bort- eller inflyttningspresent fungerar den utmärkt.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Vilken alldeles,alldeles underbar äggklocka!

Andreas

Det var en smart produkt. De skulle ju kunna sälja varianter för olika sorters pasta och potatis också. :) Vad spelar den för melodi? Hur byter man batteri?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Haha den spelar en riktigt irriterande melodi ;) jag har inte lyckats lista ut vad det är för nåt än. Enligt instruktionsboken räcker batteriet 1 1/2 år om man förvarar det i kylen och det går inte att byta ut batteriet.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal