Hundtråden

Startat av roffekock, 2007-11-18 16:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Apropå fästingar... http://matforum.nu/index.php?topic=1129.msg16454#msg16454

För några år sen fanns det över huvud taget inte fästingar här i Umeå, men i år hittils flera hundfästingar, här är den senast plockade. (Ja Bryggens 32 st på en gång är det än så länge som tur är långt ifrån.)
Den som inte frågar får inga svar.

Mickan

Mina svärföräldrars jaktlabb är otäckt bortskämd... Min man hävdar att han visste att det skulle bli så men jag hoppades att de skulle vara lite mindre bussiga med smakbitar och liknande! Jag vet inte om jag är helt okänslig men jag har inte ett dugg svårt att låta bli att ge honom kex eller korv från grillen!?
Video meliora proboque deteriora sequor

agnetasch

Labbar brukar kunna förse sig själva om dom inte blir bjudna på nåt. "Jag ska ut o dammsuga vägen" som en bekant sa när hon skulle gå ut med hunden. Labben ifråga slafsade i sig allt han såg; äppelskrottar, glasspapper, självdöda fåglar o utspottat tuggummi. Sen gick han hem o slickade husse i ansiktet. Bläää

Mickan

Wille blir värre och värre. Nu kan han knappt vara hos oss utan att gny och gnälla. Ylar ordentligt emellanåt. Vad kan det vara? Han har ju varit hos oss regelbundet sedan han var liten och det har alltid gått bra. Nu är det ett elände. Vi försöker ignorera honom vilket känns som det enda rätta men efter 1,5 h är man helt slut.
Video meliora proboque deteriora sequor

agnetasch

Är han i slyngelåldern? Ska testa alla gränser?
Prova att INTE ignorera honom; han är inte ledaren, han ska inte yla först. Hindra honom från att yla med en Cesar Millan-knuff o ett "pffssch"

Himmel vad enkelt det ser ut när jag skriver det ::)

Mickan

Han är snart 20 månader. Ska testa!
Video meliora proboque deteriora sequor

jempa39

2010-01-09 01:06 #166 Last Edit: 2010-01-09 01:10 by jempa39
Här kommer en bild på köksmattan som ofta ligger i vägen i köket ifall att något skulle tappas. En och annan misslyckatd creme bruleé har även slungit ner i denna hundmage till stor förtjusning!


I Brist på bröd får man äta limpa.

agnetasch

Vilken härlig hund! Namn? Ålder? Ras?

jempa39

Citat från: agnetasch skrivet 2010-01-09 11:21
Vilken härlig hund! Namn? Ålder? Ras?


Tack! :) Hon heter Cleo och är en Alaskan malamute, 3 år. Blir ofta förväxlad med en Huskey som är som att svära i kyrkan för mig! :)
I Brist på bröd får man äta limpa.

agnetasch

Gärna fler bilder på Cleo tack :D

jempa39

2010-01-09 19:45 #170 Last Edit: 2010-01-09 19:59 by jempa39
Här kommer en bild till på damen!  ;) Såg i din presentaion att du var ute efter en ny hund, om du inte redan köpt en så titta lite på denna ras på nätet. Egentligen är det en draghund med det finns även soff varianter som inte gillar att dra. (t.ex. Cleo) Gillar man friluftsliv så funkar den stimulansen gått och väl åt denna hund.
I Brist på bröd får man äta limpa.

Hasse

Jempa, jag har ingen hund och kan inte direkt tillföra något till diskussionen mer än att jag blev väldigt förtjust i din senaste bild av Cleo.

Ett tjusigt "porträtt" av en hund som utstrålar självsäkerhet och styrka.

Sunie

Tänka bara tipsa om ett jätte bra recept för er alla hundälskare :D
Härom veckan så gjorde jag hundkex till min lilla golden kille. Och han totalt älskade dem.
Så jag tänkte dela med mig av det underbara receptet :D

Recept och bild finns här
http://sunie.zoomin.se/index/99017.html
Min blogg med olika recept på allt jag gör i mitt egna lilla kök<br />http://sunie.zoomin.se/blogg.html

Mickan

Ungefär hur mycket lever använde du?

Fina!
Video meliora proboque deteriora sequor

Sunie

Citat från: Mickan skrivet 2010-01-15 12:35
Ungefär hur mycket lever använde du?

Fina!


Ca 400 g. Du kan använda mer eller mindre om du vill :D
desto mer du har i desto mer lever smakar det självklart
Min blogg med olika recept på allt jag gör i mitt egna lilla kök<br />http://sunie.zoomin.se/blogg.html

bryggens

En vinterbild.

Mickan

Om du behöver hundvakt och passerar Jönköping an du väl säga till  :D
Video meliora proboque deteriora sequor

Filippa

Jag instämmer med Mickan, hundvakt i Stockholmsområdet finnes. Kan erbjuda lantvistelse med gott om rådjur, älg och harar ;-)

agnetasch

Även Göteborgsområdet kan erbjuda hundvakt. Så mycket vilt finns inte på tomten men ett par pigga o lättskrämda katter finns på plats ;D

Andreas

Hundar i bil kan se rätt kul ut, såg den här när jag var på flygplatsen häromdagen.

Men inte bra ha hunden lös på sätet vid färd.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal