Clean Cut Design - Kockknivar och köksdesign

Startat av Christofer, 2007-11-16 22:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Christofer

2007-11-16 22:41 Last Edit: 2008-03-12 22:28 by cleancut
Hej!
Jag vill härmed presentera företaget Clean Cut Design. Hos oss hittar du kvalitativa köksprodukter med vacker formgivning. Vår målsättning är att erbjuda våra kunder de finaste varorna, bäst service och snabba leveranser. Dessutom håller vi alltid låga priser.

De varumärken vi arbetar med är:

- Rösle
- Global
- Fissler
- MAC
- Tamahagane
- type 301
- Sagaform
- Shun
- Sha Ra Ku Mono
- Nuance
- Satake
- Minosharp
- Nigella Lawsson
- VinUno
- Pulltex

Vi lagerför de flesta av våra produkter för att garantera snabb leverans för dig som kund. Därför prioriterar vi att endast presentera ett urval av respektive leverantörs produkter. 

Kika gärna in på hemsidan www.cleancut.se. Kanske hittar du någonting nytt och spännande!

Frågor, tips och funderingar får gärna vädras här i tråden. Tack för ordet!

Vänliga hälsningar,

Christofer Åslund.

Säljer köksutrustning på nätet

Urban

Hej och välkommen till matforumet och företagsavdelningen Christoffer.

Jag är personligen helt såld på japanska knivar sedan en tid tillbaka.
Så jag skulle vilja veta lite mer om både Shun by kai och Satake knivarna du säljer.
Har du egna personliga erfarenheter av dessa två märken?.

roffekock

Jag har haft två st Shun knivar i köket sedan två år tillbaks och tycker att dom är svåra att hålla skärpan. Men bra balans särskilt i den stora kockkniven som är 28 cm. Skaftet är en aningens halt att jobba med men formen är utmärkt. För dyra jag betalade ung. 16-1700 för denna kniv.Men jag tror att denna kniv skulle passa dej urban som gillar att fila. ;D
Matforum är bäst

Christofer

Hej Urban.
Jag delar din förtjusning i det japanska knivskapandet. Min personliga favorit är Shun. För mig har den alla kvaliteter en bra kniv ska ha. Den är välbalanserad, har suverän skärpa och är mycket vacker med sitt damaskerade blad och mörka trähandtag. Kvalitet kostar tyvärr en del, men i gengäld får man en kniv som hänger med länge.

Satake tillhör ett annat segment än shun, även om dom påminner om varandra till formen(jag tänker då främst på Houcho-serien). Satake har valt ta fram en mycket prisvärd kniv som gott och väl räcker till i ett vanligt kök. Dock kan handtaget upplevas som aningen lätt, och bladets utseende har inte samma höga finish som exempelvis type 301. (Personligen tycker jag mer om Houcho-serien än Novac-serien men jag antar att det är en smaksak.)

Hoppas jag kunde vara till viss hjälp ;)
Säljer köksutrustning på nätet

Christofer

Roffe: Mycket intressanta synpunkter om Shun. Träskaftet har blankare finish är många av dom tyska knivarna. Jag har inte själv haft problem med "halheten" men jag förstår din poäng.
Säljer köksutrustning på nätet

Urban

Vilken hårdhetsgrad (HRC) har Shun by kai respektive Satake knivarna?.

Christofer

De Shunknivar vi säljer har hårdhetsgrad 61±1 HRC och Satakes Houcho- och Novacserie har hårdhet 55 HRC.
Säljer köksutrustning på nätet

Urban

Ok. Vilken rekommenderad slipvinkel har shunknivarna?.
Om en kund vill ha sin kniv slipad. Kan ni hjälpa dom med det på något sätt?.

Rob

En fråga kring kärnstålet i Shunknivarna, Var ligger V10 Gold jämfört med det kanske mer kända VG10? Är det samma stål?
I så fall är jag förvånad över att Roffe inte får dem att hålla skärpan,  det anses väl vara kungen bland rosttröga/rostfria övre mellanklasstål om jag inte missat något.

Skojj att ytterligare ett bolag tar in lite mer Japanska knivar! 

Christofer

Urban: Shunknivarna ska slipas med 15 graders vinkel. Bäst resultat får du med en slipsten.

Rob: V10 GOLD och VG10 är samma sak, bara olika benämningar. Min erfarenhet är att skärpan blir fenomenal, så jag tror inte du har missat något ;)
Säljer köksutrustning på nätet

Urban

Ok, då vet jag. Tack för alla svar!.

Rob

Jag har en Fällkniven Santoku som är solid VG10, efter att ha tunnat ut den ordentligt så tycker jag att den håller eggen mycket bra för att vara ett "rostfritt" stål.

Christofer

Mycket har hänt sedan starten. Nu har vi även lanserat vår NYA hemsida som är mer användarvänlig. Vi kan nu erbjuda bekväma betalningslösningar och vi hoppas att användarna ska trivas med vår nya "look".

Tips och synpunkter tas gärna emot i tråden,

Mvh,

Christofer Åslund
www.cleancut.se
Säljer köksutrustning på nätet

Andreas

Snygg sida men det känns irriterande att den liksom hoppar till och att bilden överst med tomater, vitlökspress och kyckling?spett ritas om så fort man klickar på en länk (jag kör IE7).

På tal om att klicka, jag är inte förtjust i att navigera efter fabrikat, jag skulle vilja ha en funktion där man kan se alla era kockknivar eller alla era hålslevar (alltså oberoende av fabrikat).

"Online Affär" låter som ett fall för saligt avsomnade http://skrivihop.nu/. Uttrycket klingar dessutom väldigt svengelskt samt ger associationer till nätdejting :). Bättre då med webshop eller ännu bättre nätbutik.
Den som inte frågar får inga svar.

Christofer

Tack för dina åsikter. jag kan inte annat än att hålla med om det mesta. Ska se om det går att ordna 2 av tre punkter...  Jag håller modet uppe med de inledande två orden... :)
Säljer köksutrustning på nätet

Christofer

Citat från: Andreas skrivet 2008-02-28 10:01
Snygg sida men det känns irriterande att den liksom hoppar till och att bilden överst med tomater, vitlökspress och kyckling?spett ritas om så fort man klickar på en länk (jag kör IE7).

På tal om att klicka, jag är inte förtjust i att navigera efter fabrikat, jag skulle vilja ha en funktion där man kan se alla era kockknivar eller alla era hålslevar (alltså oberoende av fabrikat).

"Online Affär" låter som ett fall för saligt avsomnade http://skrivihop.nu/. Uttrycket klingar dessutom väldigt svengelskt samt ger associationer till nätdejting :). Bättre då med webshop eller ännu bättre nätbutik.


1. Sidan har nu flyttats till en snabbare server så "hacket" blir nu betydligt mindre.
2. Rutan med "....Online affär" har tagits bort och ersatts med en bild.
3. Underkategorierna har bantats ner för att snabba upp åtkomsten till produkterna.

Vi uppskattar fler synpunkter, både positiva och negativa. Det återstår lite pill, men det mesta börjar falla på plats. Tex visas sidan lite annorlunda för IE6 användare.

/Christofer.
Säljer köksutrustning på nätet

Andreas

Jättekul att se att ni tar synpunkter på allvar och att webbplatsen förbättras men tyvärr är det där hoppet ändå klart irriterande trots serverbytet - felet ligger helt enkelt i själva koden som sajten är uppbyggd av. Jag är kanske en ovanligt jobbig kund men faktum är att en sån där irriterande detalj gör att jag tappar lusten att surfa runt bland varorna....
Den som inte frågar får inga svar.

Christofer

Citat från: Andreas skrivet 2008-02-28 10:01
På tal om att klicka, jag är inte förtjust i att navigera efter fabrikat, jag skulle vilja ha en funktion där man kan se alla era kockknivar eller alla era hålslevar (alltså oberoende av fabrikat).


Vi har arrangerat om lite i knivkategorin och man kan nu se alla knivar, alla köttknivar, alla grönsaksknivar och alla mindre knivar.
Tack för tipset Andreas! ;)
Säljer köksutrustning på nätet

Andreas

Vad bra, nu börjar det bli en riktigt trevlig butik! (Synd bara att sidhoppningen kvarstår...)
Den som inte frågar får inga svar.

Christofer

Nytt hos cleancut.se

Nu har vi en ny knivserie på sidan; Misono UX10.
Detta är en kniv som är relativt okänd i Sverige, men mycket uppskattad runt om i världen.
Det kanske finns folk på forumet som använder Misono sedan tidigare?
/Christofer.
Säljer köksutrustning på nätet

Christofer

NYHET (och vinstchans)!

Vi har nu uppgraderat vår hemsida till en helt ny. Den gamla hade vissa begränsningar och buggar (Andreas hittade några direkt ;).  Den nya är mer användarvänlig, snabbare, och förhoppningsvis även snyggare.
Du kan se den på www.cleancut.se

Tyck jättegärna till om sidan. All feedback uppskattas, positiv som negativ.
Om du har ett förslag som förbättrar sidan får du gärna maila eller skicka PM. Förslag som vi sedan implementerar kommer att belönas med vassa presenter!

Tack för år 2008. Vi ser fram emot ett lika trevligt 2009!
/Christofer.
Säljer köksutrustning på nätet

Urban

Tittade in på din sida idag och såg att mycket var förändrat.
Men på startsidan där du visar Misonokniven, Santokukniven samt minosharpen där försvinner globalsetet bakom ramen runt.
Jag kan endast se ca: 1 cm av den annonsen. Den är klickbar men det ser inte bra ut iaf,
Jag vet ej om det beror på min webbrowser eller om det är något annat?.
Det kan vara värt att kolla upp iaf.

Christofer

Det har jag inte sett.  Vad använder du för browser?
Vi har testat sidan med IE7 och Firefox utan problem.

Tack för tipset!
Säljer köksutrustning på nätet

Christofer

Säljer köksutrustning på nätet

Urban

Nej tyvärr, det gör det absolut inte. Jag kan bara se den övre raden med Misonokniven, Santokukniven samt minosharpen + en liten bit av globalsetet.
Under detta så kommer en stor annons med rörliga bilder innehållande Porsche, rösle, global samt en Japansk kniv.
Jag använder Internet Explorer 8

Christofer

Tack så mycket för tipset Urban. Jag har inte kollat sidan med IE8 (klantigt).
Problemet är nu löst genom att skapa en modul visar produkterna.
Ser lite annorlunda ut, men förhoppningsvis slipper vi problem. ;)

Tack!
Säljer köksutrustning på nätet

Urban

Se där!. Nu ser det bra ut. Vad blir belöningen?  ;).

Christofer

Ha ha, Ge mig din adress så skickar jag en liten present ;)
Säljer köksutrustning på nätet

Christofer

Hej,
Under året har vi uppdaterat sidan med en rad knivnyheter såsom Sabatier K, Satake high tech ceramic, Calphalon Katana damaskus med flera.
Vi har även satt ihop en sökfunktion där man enkelt kan fylla i vilka egenskaper man söker i en kniv. Kan vara mycket smidigt för dom som inte ids söka igenom 18 knivserier... :)
Ni hittar alla nyheter på www.cleancut.se . Välkommen!
Säljer köksutrustning på nätet

Christofer

Jag vill passa på att tacka alla för det gångna året. Intresset för vår butik har ökat kraftigt och vi hoppas att 2010 blir ett minst lika spännande år.

- MISSA INTE vår mellandagsrea! Vi gör oss av med produktkategorier som svävar iväg från vår centrala affärsidé. Passa på att fynda! -

Lite nyheter på sidan:

- Kolstålsknivar från Fujiwara.
- Kolstålsknivar från Sabatier K.
- Professionella knivar från Hiromoto.
- Professionella knivar från Misono 440.

Välkommen in att se dig omkring. Vi har även uppgraderat utseendet på butiken, och vi har nyligen bytt ut vår logotyp.

Vänliga hälsningar,
Christofer Åslund
www.cleancut.se
Säljer köksutrustning på nätet

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal