Scones som väntar i kylen på att bakas, går det?

Startat av fia.sundkvist, 2016-01-17 22:30

Föregående ämne - Nästa ämne

fia.sundkvist

Jag vill bjuda mina vänner på afternoon tea, jag har tänkt mej små scones, ungefär i storlek som champagneglas, jag vill inte stå med kletig deg på fingrarna när gästerna kommer, finns det någon som har testat att göra sconesen tidigt (dagen innan eller på förmiddagen) och låta dem vänta på plåt i kylen för att bakas precis när gästerna kommer? Jag har själv testat, det verkar inte fungera med blandning av vetejöl oh grahamsmjöl eller havregryn. Finns det någon som har gjort detta som kan tipsa mej?

Tack!!

agnetasch


webguide

Det går bra att ha dem i kylen, ta fram dem 30 minuter innan du bakar dem.

fia.sundkvist

Tack agnetasch och webguide! Jag ska testa både receptet från alltommat och att ta ut plåten från kylen 30 minuter innan bakning. Det där med att strimla torkade aprikoser lät både gott och spännande!

webguide


fia.sundkvist

Japp! Nu har jag testat! Det går alldeles utmärkt att frysa sconesen från Allt om mat och att köra "vanliga" scones i ugnen om de har vilat i kylen och fått stå framme 30 minuter först. Om två veckor har jag Afternoon teabjudning, 50 gäster bjudna... Så nu ska jag bara finslipa receptet på fyllningen i sandwichen, sen kör jag så det ryker!! Tack för tipsen!!!

agnetasch

Så bra att du fått ordning på dina scones :) Vad ska du servera till dem?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal