Restauranger på Samos?

Startat av agnetasch, 2007-05-09 11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Om några veckor åker mannen o jag till Samos.Vi har varit i Grekland flera gånger men aldrig där.Vi ska bo mitt i Pythagorion(Lito)Är det någon som känner till några bra restauranger/barer/vad-som-helst i Pythagorion eller någon annanstans på Samos.Himla käckt att få tips o slippa göra som man alltid gör;hittar den bästa restaurangen sista kvällen.

Andreas

Vilket otroligt sammanträffande att du frågade om detta precis idag - tidigare idag hittade jag just ett specialforum om Grekland. Tittade lite där nu och hittade denna tråd: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=8926
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Jag måste vara tankeläsare o du är en pärla  :-* Vilken kalastråd du har hittat.TACK

Urban

Hoppas att du knäpper en bunt med matbilder som vi kan få titta på då  :)

Andreas

Citat från: agnetasch skrivet 2007-05-09 18:52
Jag måste vara tankeläsare o du är en pärla  :-* Vilken kalastråd du har hittat.TACK


Hehe jag rodnar.

Har du några grekiska favoriträtter?

I mitt huvud poppar genast fram minnen av saftig souvlaki, tzatziki, nybakat bröd och grekisk sallad med underbart fyllig fetaost, stora solmogna tomater med många fack och mustiga oliver. Var länge sen jag var där och minns faktiskt inte så mycket mer, och det är ju också schablonbilden av grekisk mat, men vad finns där mer?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Ouzo,grekisk sallad o litet pling-plongig bouzoukimusik,behövs det mycket mer?
OK då, jag har två verkliga favoriter o det är mycket små calamares(friterad bläckfisk) o gyros i pitabröd(mycket godare än kebab)
Annars är det ju aldrig fel med en mousaka, men jag vill ha auberginerna skalade.Grillad lammkotlett gillar mannen.Grekisk honung är god också,kan man ha till yoghurt eller glass.
Något jag vill prova är grillad getkid+fisk o skaldjur på Fourni,ö utanför Samos med Greklands största fiskeflotta.
Eftersom vi ska bo i lägenhet kan man ju laga till lite lättare rätter där eller köpa färdiglagat.Ska bli kul att få botanisera i grekiska livsmedelsbutiker igen.Undrar vad jag ska köpa med mig hem?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal