Grekisk eller turkisk yoghurt

Startat av agnetasch, 2008-04-25 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Visst är den fet (jag vet ingen fetare) men allting är relativt. Det är ju ingen ät-yoghurt (utom för LCHF-are) utan ett alternativ till creme fraiche som ju kan innehålla upp till 34% fett. Hur använder du själv din turkiska yoghurt?

Andreas

Citat från: agnetasch skrivet 2012-09-05 08:56
Visst är den fet (jag vet ingen fetare) men allting är relativt. Det är ju ingen ät-yoghurt (utom för LCHF-are) utan ett alternativ till creme fraiche som ju kan innehålla upp till 34% fett.


Jovisst, men för den som är fettskrämd finns ju lätt creme fraiche och matlagningsgrädde. I och för sig kanske det finns fall när konsistensen blir trevligare med yoghurt? Men det är inte alltid så lyckat byta ut andra produkter mot yoghurt pga dess syrlighet.

Citat från: agnetasch skrivet 2012-09-05 08:56Hur använder du själv din turkiska yoghurt?


Hmm nu måste jag tänka efter. Har haft nån klick till chiligryta och nån klick i nån soppa vid servering, nån till en efterrätt med frukt och maräng, nån slatt har gått till tzatsiki och nån till kebabsås. När något väl står i kylen gäller det att försöka göra slut på det så det blir lite av varje, men som sagt, inte alltid så lyckat byta ut andra produkter mot yoghurt pga dess syrlighet.
Den som inte frågar får inga svar.

Kickan

Undrar om Arlas 10% turkiska yoghurt är kokbar

kurt

"Ett trick är dock att blanda ut yoghurten med lite maizenamjöl först, då klarar den att kokas."

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal