Ben & Jerrys glass

Startat av Andreas, 2008-06-04 10:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Tror att man kommer sälja Eltons glass i Sverige men jag är inte tvärsäker

Blom

Håller med dig helt sjukt god ju:P du kan nog lista ut att ja inte kan hålla fingrarna från smetar och degar
Citat från: crlhrv skrivet 2008-06-17 17:29
Cookie Dough är helt klart godaste B&J-glassen

kryddburken

Denna glass-eufori låter spännande, jag äter inte glass i vanliga fall, men blir lite smått sugen att prova nån av de "godare" som B&J eller L&B som jag sett här i glassdiskarna, vad skulle ni rekommendera för smak som nybörjarglass för en som egentligen inte gillar glass så värst mycket?

Anne

Blom, jag tycker att smakerna är kul men att glassen ofta är lite grynig faktiskt. Jag köper den när jag inte vet om jag vill ha glass eller godis. Vill jag däremot ha riktigt god glass, då blir det hemgjord eller Häagen-Dazs. :)
Anne's Food - min matblogg

Blom

Jasså, det har aj aldrig märkt av men prislappen är ju ngt osm inte är positivt, haha men det ska kosta om det ska smaka  ;)
Däremot gilalr ja själva glassen alltså vaniljbasen en riktigt god grädde är det jämfört med annan skitglass man kan köpa i kulor på café å sånt så smakar den ju ritkigt gott även Häägen är otroligt god.

Anne

Stör mig också på att de inte använder riktig choklad - "chocolatey pieces" är ju inte riktigt samma sak :) Men hemgjorda varianter kan man ju göra hur goda som helst istället :)
Anne's Food - min matblogg

Andreas

Kryddburken: När det gäller B&J rekommenderar jag givetvis mina egna favoriter så här långt, antingen Bohemian Raspberry eller Cookie dough, fast bägge bygger förstås på att man gillar choklad. Gillar man inte choklad har B&J faktiskt inte så mycket att välja på... det är väl vaniljglassen och peace of cake då.

Caramel chew chew står det på min femte burk Ben & Jerrys, som vanligt en god glass med väldigt gott om fast ojämnt spridda små ca. 10x5 mm runda smaskiga fyllda chokladpraliner, lite som center fast med fastare kola. Gott men inte godast.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Katt på hett plåttak har man hört talas om, men glass på hett plåttak? Nä, min sjätte Ben & Jerrys-förpackning har titeln ONE Cheesecake brownie, väldigt smaskig glass och browniebitarna smakar mycket precis som de skall, en av mina favoriter! (Ursäkta den erbarmligt usla glassbilden.)
Den som inte frågar får inga svar.

Jessica

Jag har blivit helt beroende utav Ben & Jerry glassen :) Det finns så många sjukt goda sorter. Igår laddade jag upp med att springa 1,3 mil (behövs med tanke på hur mycket av glassen jag äter :))

Efter uppladdningen så satt jag och killen igång ett Dextermaraton, kröp upp i soffan och provade smaken Strawberry cheesecake :). Vi kompletterade dessutom glassen genom att krossa lite extra digestivekex över det hela.

Jag måste säga att den nog är bland de godaste sorterna. Jag gillar annars chokladsorterna men chokladbitarna kan ibland kännas för hårda.

Har ni inte provat Strawberry cheesecake än så rekommenderar jag den varmt :).

ingegerd

jag har testat några av Ben & Jerry glassarna (3st),den jag tycker är bäst än så länge är baked alska med vanilj & maräng & vita chokladbitar som liknat isbjörnar!!

BigCheese

Bohemian Raspberry är godaste sorten =)

Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

Andreas

Fossil fuel heter den sjunde Ben & Jerrys jag provat. Beklagligtvis inte sådär jätterolig, dålig är den förstås inte men jag associerar mest smaken till vanlig vaniljglass med O'hoj chokladsås och några chokladbitar. Jag tycker att Ben & Jerrys har för många chokladiga sorter, hoppas de tar fram fler andra så det blir mer variation.
Den som inte frågar får inga svar.

Miss Fish

Har B&J helt slutat med sina sortbetglassar? De hade ju sådana för två-tre år sedan, men hittar inga nu.. Nån som vet?

ivanl

Den är förvisso god men sjukt dyr i förhållande till kvalitén. Det är ändå en industriglass vi pratar om. Tycker att Sia's kvalitetsglassar ger bättre pris/prestanda.

Har också undrar var den tillverkas. Inte kan man väl flyga hit den ända från USA?



CII

Ben & Jerrys ägs av Unilever som också äger GB Glace, så en inte allt för vågad gissning vore väl att de tillverkar B&J på licens i GB Glace fabriker.

Krista

Citat från: ivanl skrivet 2009-04-08 21:32
Den är förvisso god men sjukt dyr i förhållande till kvalitén. Det är ändå en industriglass vi pratar om. Tycker att Sia's kvalitetsglassar ger bättre pris/prestanda.


Men Sia-glass är det väl mer luft i (och det är väl också en industriglas=tillverkad i fabrik/industri)? Tänker på de där lite dyrare som har smak av t.ex. valnöt, lemoncurd och hjortron. Jag har alltid tänkt att tyngd är kvalitet i glassvärlden. Fast de är väldigt goda, speciellt den med lemoncurd och marängbitar i.

Men personligen är det inte så mycket kvaliteten som avgör angående B&J's...jag vill ha kakbitarna! ;D

Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

Miss Fish

Citat från: Mickan skrivet 2009-04-09 09:10
http://www.benjerry.se/tillsammans/default.asp

Nå, vad säger ni? Ideal? Lovar de egentligen något?



Nä.. jag tycker inte att de lovar något.. De vill bara vara som alla andra företag och hakat på CSR, coporate social responsibility (som i ett led för arbete mot hållbar utveckling). På deras amerikanska sida finns Social and Environmental assessment (en årlig rapport som sammanfattar arbetet under kalenderåret).
CSR är inget nytt (kom på 1980-talet) och fler och fler företag hakar på trenden. Jag har tilll och med läst hela kurser på universitet i CSR. Så att Ben & Jerrys har detta är inget konstigt, de vill ju vara "medvetna"..

ivanl

Citat från: Krista skrivet 2009-04-09 09:03
Men Sia-glass är det väl mer luft i (och det är väl också en industriglas=tillverkad i fabrik/industri)?

Sia är också industriglass men den har ett betydligt lägre kilopris.
Läste förreste på B&J-hemsidan att fabriken finns i Holland.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal