Någon som prövat Bantaxin bantingspiller?

Startat av mickekarlsson, 2010-02-04 22:19

Föregående ämne - Nästa ämne

mickekarlsson

Hej! Prövar att ställa frågan här eftersom jag inte hittat något svar någon annanstans. Jag har de senaste dagarna sett en massa annonser om ett bantningspiller som heter "Bantaxin".

Min fråga är om det är någon som har hört någon om det, eller kanske testat? Är det något att satsa på?

Enda vettiga infon jag hittat som inte är reklamtext är här: http://www.viktvagvisaren.se/bantningspiller-kosttillskott/bantaxin/

Kan detta vara något o satsa på? Jag tycker det låter så men vad tycker ni? Snälla, kom inte med motargument som "ät mindre, rör dig mer", har redan prövat en massa dieter och träna hinner jag inte med två småbarn hemma...

kjpil

2010-02-04 22:48 #1 Last Edit: 2010-02-04 23:07 by kjpil
Jag har bara skummat igenom det snabbt....

Ena studien de länkar mot visar ingen viktnedgång av klorogensyra jämfört med placebo:
"Changes in pulse rate and body mass index are shown in Table 2. There was no significant difference between the two groups in these measures."

Studien indikerar att det möjligtvis kan sänka blodtryck under tiden man äter det hos personer med högt blodtryck. Dock räcker nog inte denna för att dra några sådana slutsatser.

Andra studien de länkar mot orka jag bara läsa och klistra in en rad från abstract från nu:
"specific inhibitor of the glucose-6-phosphate translocase component (Gl-6-P translocase) of this enzyme system in microsomes of rat liver"

Det är någonting helt annat än vad som står på försäljningssidan "Klorogensyran som hämmar kroppens upptag av socker ur maten"

Det verkar finnas en del fler studier på Klorogensyra, ska se om jag orkar göra ordentliga sökningar en dag och läsa mer. Det luktar bluff iaf, undrar om det skulle kunna vara samma personer bakom som lanserade Nushape?



agnetasch

Lite konstigheter i artikeln på Viktvägvisaren. På frågan: "Vad får jag äta när jag går på Bantaxin?" svarar man: "En av Bantaxins fördelar är just att man slipper ändra sin kost. Det finns inga speciella regler, men tillverkaren uppmuntrar till att äta hälsosamt och att man kommer ihåg att alla kalorier som kommer in ska förbrännas också, annars lagras de" ?? Varför ska man då äta Bantaxin?

kjpil

Citat från: agnetasch skrivet 2010-02-05 10:17
Lite konstigheter i artikeln på Viktvägvisaren. På frågan: "Vad får jag äta när jag går på Bantaxin?" svarar man: "En av Bantaxins fördelar är just att man slipper ändra sin kost. Det finns inga speciella regler, men tillverkaren uppmuntrar till att äta hälsosamt och att man kommer ihåg att alla kalorier som kommer in ska förbrännas också, annars lagras de" ?? Varför ska man då äta Bantaxin?


Det kan man verkligen fråga sig..

För mig stämmer det inte att bantaxin kan sänka blodtrycket. Jag får högt blodtryck av att bara läsa reklamen för det ...

För övrigt verkar det vara samma företag bakom bantaxin som nushape: Nuform, äcklig metod att ta pengar av folk tycker jag, hoppas att personerna bakom hamnar i fängelse. Statistiskt borde de sälja rent hälsovådliga medel vid ett eller annat tillfälle då de håller på och mixtrar med höga doser ämnen som är dåligt undersökta.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal